Crea diem..

.. blev nog ordentligt inpräntat i huvudet i natt för dagen i dag har, med tanke på omständligheter, varit rätt okej..

Hag ör väldigt tacksam att jobbedagarna sällan är enformiga och att min sinnesstämning är olika från dag till dag, för utan katastrofdagar skulle jag ju inte uppskatta de dagar som känns sköna..

I onsdags till exempel så strålade solen när jag slutade och regnkläderna åkte cykelkorg, dvs 2 kvarter, då öppnade sig himlen.. tackolov så hittade jag en björk, konstigt, hehe, o regnklä mig utan att bli våt..
Visst var det lite (?) motvind när jag cyklade men det gjorde bara att jag saktade ner farten lite o fick tillfällighet att förunderligt se regndropparna piska asfalten och sen studsa upp.. rena rama skådespelet var det..
I början på långa backen, som kan gå i 40 km/h nerför men bara 8 uppför, hoppade kedjan av.. Men jag var bara glad att den bara hoppade av, hade det varit riktigt illa hade den gått av. Visst kan jag ha verktyg i ryggan men någon kedjelagare har jag inte.. däremot hade jag en handdukstrasa med så jag kunde gnugga bort oljan från händerna så jag slapp olja ner styret..

Tack vare att jag cyklade en liten extratur så fick jag tillfälle att möta lejonmadammerna.. Dom kände inte riktigt igen mig men det skulle inte jag heller gjort eftersom det är länge sen vi mötts.. o då brukade jag inte vara utspökad i regnkläder, öronsnäckor och cyklehjälm.. Förmodligen luktade jag konstigt o då förstår jag dem.. Men en liten puss fick jag i alla fall av dem.. kanske var den liten bara för att de var lite sura på mig för att jag inte hälsat på dem.. hmm.. månntro om jag får tänka på att bättra mig på den punkten.. En trevlig pratstund fick jag i alla fall med L och lillmadammen tyckte jag kliade skönt..

Gårdagens hemcykeltur kommer jag inte riktigt ihåg hur den var.. förmodligen var jag så uppe i det som hänt under dagen att jag var oförmögen att vara här o nu..


När jag vaknade i morse så blev jag glatt överraskad att jag sovit hela tiden jag legat i säng.. Jag hann också äta frukostgröten i lugn o ro och tittade förundrat på nyheterna.. vissa delar av landet har fått mer än dubbelt så mycket regn mot normalt.. Här i trakterna har det bara regnat 67 mm (enl aftonbladets vädersidor).. o det är lååångt från rekordet 2000 då det kom 180 mm.. När jag trampade till jobbet fick jag användning för regnstället och så var det motvind.. men det gjorde inget för då fick jag tillfälle att mota bort några extra kalorier.. Dom ädrarna ska inte tro att de kan parkera runt midjan hur som helst.. ;-)

Många av de jag pratar med på dagarna är tillbaka från sina semestrar.. lite trötta eftersom de har en amssa jobb som ingen annan gjort, och det är inge bra.. ja, alltså att vara ledig o sen komma tillbaka o måsta jobba i 250 för att hinna ikapp sånt som måste göras.. med sånt tempo i några veckor så är man ju snart lika trött som innan semestern.. O det är bland annat därför som jag vill ha sen semester.. När jag kommer tillbaka så är vardagen alldeles normal igen och alla andra semesterfirare har acklimatiserat sig.. Fy snablar vad jag är egoistisk.. ;-)

I dag kom ett par av mina långtbortaringare in o hälsade.. Underbara människor som jag pratat med i 5-6 år men aldrig träffat.. Känslan att stå öga mot öga är lite märklig för i telefon är vi hur avslappnade som helst och jag har delat många skratt med dem.. Men när det kommer till irl så blir jag blyg o vette 17 vad jag ska säga.. hmm.. behöver nog träna mer på självkänslan tror jag.. och lita på att andra faktiskt tycker det de tycker, att jag (ibland ;) kan vara trevlig..
En annan ringare kom in o sa att h*n kommer till mig istället för att stanna hos mina andra bästa jobbkompisar för hos mig känner h*n sig trygg.. Åh, en bättre komplimang än det kan man väl inte få..
En tredja kom in o log som en solstråle och gav mig den största saknatdigkramen.. o h*n har bara varit borta 3 veckor :-)

I morgon är det fredag.. i alla fall i min värld.. och jag har världens bästa jobb..

O om det är plusgrader ute så tror jag att jag ska fredagsfestla upp mig lite o premiäranvända klänningen jag köpte i våras..




Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Visst är du trevlig irl.. det har jag inga tvivel om.

Postat av: Excessa

Nina.. hmm.. nu var jag på väg att komma med en massa urskulder men låter bli det o säger bara; Visst är jag det :-)

2007-08-03 @ 18:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback