Dokumentären..

.. på 3:an fick, under 1 timme, följa 3 systrar som fanns där för varandra..
En syster fick cancer o blev steril.. En andra syster donerade ägg.. En tredje syster bar barnet i 9 månader..

Det jag hör och ser är den respekt de visar för varandra.. en vilja och önskan att det ska bli så bra som möjligt för systern som blev steril..

I slutminuterna intervjuar de systern som bar barnet i 9 månader.. Tårarna rinner sakt på kinden och hon saknar bäbisen, och det förstår jag. 9 månader med ett litet liv som växer i magen.. I nästa mening säger hon att hon skulle ställa upp igen om det behövs..
Sen skrattar hon lite åt sig själv att hon ju glömt allt innan av tester o prover o sånt som behövs för att det skulle bli något..

Omtänksamheten de visar för varandra berör mig o gör mig alldeles varm inombords..

Det enda jag fått höra om min födsel är; Man glömmer ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG den smärta man får vid förlossningen..

Själv har jag ju inga barn men har, på nått sätt, lätt för att komma ihåg en del ord..


Kommentarer
Postat av: En liten tant

Själv är jag uppvuxen med ständig information om att det var mitt fel att mamma blev tjock, graviditetskilona gick aldrig bort.
Hepp!

Postat av: Excessa

Tant.. Mest synd tycker jag (nU, idag!) om dem som sa dessa ord.. De missade och förlorade väldigt mycket!

2007-08-19 @ 19:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback