Förvirringarnas dag..

Vaknade på tok för tidigt o kunde inte somna om.. Efter en halvtimme studsade jag ur sängen ungefär vid ett klockslag som om jag skulle börjat 7.. Men så tidigt börjar jag ju inte så jag fick en lång o stillsam morgon alldiles för mig själv för Ior vägrade kliva upp..
När jag öppnade balkongdörren så blev det härligt svalt o jag satt under filten o kikade på nyhterna, fast dom hade inte börjat vid den tiden jag var vaken.. Istället satt jag i kikade på dimman som låg rätt tät utanför o fundilerade på vad vädermännen hade sagt om dagen i dag.. Tydligen hade minnet inte vaknat för jag hade noll koll på om jag sett något väder igår eller inte.. Men tackolov så visade de aktuell rapport lite senare och jag kan ju säga att jag inte blev speciellt glad för 25-27 grader är aaaningens för mycket för att jag ska trivas..
Äschan då, vädret är vad det är o ingen idé gnälla eftersom jag inte kan påverka det.. Klädde mig lätt o upptäckte, när jag cyklade till jobbet, att både´cykel- och bilvägar var mycket mer befolkade än i fredags.. Tydligen så är semestern slut för många..

I telefon fick jag möta många som skrattade åt sig själva när de hade glömt lösenord hit eller dit.. och andra som glömt bort vad de brukade göra innan de gick på semester.. Jag log o sa att det var bra de glömt sånt för då betyder det att de varit lediga!
Andra däremot gnällde på att det regnat precis varenda dag.. Okej, kanske inte hela dagarna men de hade inte haft en enda hel dag med oregn.. Jag bekräftade att jag hört vad de sa men inom mig fundilerade jag på vad de kom ihåg från ledighetsdagarna.. Har vädret hindrat dem och låst in dem så de inte kunnat göra någonting roligt?
Vilka minnen anser de är värda att bevara?
Pga lite inside information så vet jag att den människan som klagade mest på vädret har varit både i UK och SF, men inte ett enda ord om det..  *skumt*

Nåja, tillsammans med många andra fick, o gav, jag underbart pärlande medskratt.. Själv gjorde jag imellanåt 7/8 till 8/7.. 10/8 till 8/10.. vände nior till sexor och en massa mer som inte går att beskriva.. Förmodligen var det så att de som kom tillbaka idag var utvilade och orkade med min trötta hjärna som gjorde att varenda telefonsamtal tog väldigt mycket längre tid än annars.. Men det gjorde inget för så länge min linje är upptagen så ägnar jag hela min uppmärksamhet åt den jag pratar med o ingen annan får störa..

Nu blir det lite hundviskningar med en kopp varm mjölkchoklad o några hårdbrödmackor.. Sen blir det sova för i morgon /kanske/ jag har en date på G.. ;-)

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Hoppas att det blir date och att den blir lyckad!

Postat av: Excessa

Nina.. Tack! Tyvärr bidde det ingen date men jag känner mig lyckad ändå..

2007-08-08 @ 18:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback