Har längtat..

.. hela dagen.. ända sen jag vaknade för 12 timmar sedan..

Värmt upp med radiosång o eget nynnande..

Var ut en vända med bilen.. Klädde mig i de nya knallröda solglasögona o hissade ner fönstren.. la ut armen i fönstret o rufsade till frisyren... tog på mig JagTyckerOmLivet-leendet o sen poppade jag radiomusik som 17 så både bakrutan o backspegeln hjälpte till att hålla takten.. själv sjöng jag i högan sky till de låtar jag kände igen.. okända låtar fick mina alldiles egna texter..


Vaktvovvarna kom o jag passade deras promenad så jag skulle komma lagomt hem till klockan 20 för det är ju tisdag idag.. eller i alla fall sa ex-grannen det.. o det var ju tisdagkväll kl 20,00 jag längtat till hela dagen..

Hann lagomt hem o knäppa på TV:en minuten före klockslaget.. Kopplade av hårbollarna o parkerade mig i soffan.. Väntade! Får möta Minnenas television o fundilerar på om jag har fel kanal.. zappar genom alla.. återvänder till startkanalen o där är det bara minnen, vilket kan vara nog så gott men det var inte det jag vill.. Jag vill sjunga, sjunga, sjunga!

I brist på Allsång så bläddrar jag bland de få cd-skivor jag har.. Vinylerna ligger ju på vinden så de är nästan lika långt bort som allsången.. Hittar dock en liten guldklimp.. Sjunger o rockar loss så hårbollarna blir lite konfunderade.. Fast efter 5 repriser har de vant sig o ropar En gång till!





På något sätt letar sig minnet fram till Freddie Mercury..

Life is wonerful.. Tu me fais vivre..



Mycket har hänt på 2 år.. Saknaden och sorgen finns fortfarande i hjärtat, och kommer alltid att finnas där.. Men, jaget börjar hitta ett jag som lever sitt liv..  Ett liv som hon älskar med möten att minnas och grannexgullet som har förtroendet att lämna sitt värdefullaste till henne..

Varje dag ställs jag inför Antingen eller.. Tuff fråga o svår att svara på.. I dag sträcker jag dock på mig.. ända mot himlen!

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Klart du ska sträcka på dig ända mot himlen! Ha det bra!

Postat av: Excessa

Nina.. Japp, snart når jag ända upp o då ska jag putta bort evenuella gråmoln..
Tack! Och detsamma önskar jag Dig!

2007-08-18 @ 20:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback