Jag tänkte..

.. jag skulle sova länge i morse.. Men det bidde inte så för jag vaknade halv 8.. Fast allting är ju relativt, när jag jobbar kliver jag ju upp före sex..

.. jag skulle ta mig lite frukost som en jordgubbsyoggi.. Men det bidde inte så för det nykokta kaffet doftade lockande.. Fast då har jag ju kvar jordgubbsyoggin till en annan dag..

.. jag skulle spika uåpp nymålade hyllan under spegeln.. Men det bidde inte så eftersom spegeln står på golvet o väntar på sandpappring o målning.. Fast hyllan ligger ju inte i vägen där den ligger..

.. jag skulle gå ut o känna på luften när jag kom ut från duschen.. Men det bidde inte så eftersom jag kom på att jag var naken.. Fast jag är ju snygg naken så jag hade nog ändå inte skrämt någon..

.. jag skulle ta mig en cykeltur runt sjön o flera km till.. Men det bidde inte så eftersom jag kom på att bromsarna är hemskans dåligt.. Fast bromsklossar finns ju att köpa på välsorterade mackar..

.. jag skulle låta soppåsen vänta till i morgon.. Men det bidde inte så för den luktade illa.. Fast jag har tänkt bära ut den flera dagar så bättre sent än aldrig..

.. jag skulle köpa målartvätt när jag kom till macken.. Men det bidde inte så för jag såg ett ställ med gratulationskort o kom på att jag ska skicka ett i veckan.. Fast det gör inget för målartvätt hittar jag en annan dag, födelsedagar däremot kommer ju bara 1 gång/år..

.. jag skulle byta bromsklossar på en gång när jag kom hem.. Men det bidde inte så för jag började plocka på diskbänken.. Fast jag har förberett genom att ställa cykeln på balkongen..


.. jag tänkte jag skulle diska.. Men det bidde inte så för jag satte mig vid datorn istället.. Fast det gör ingenting för det fick mig att tänka till lite..

Nu ska jag sluta tänka o ta fram snabeldraken o förpassa björkfröna till någonannanstans för annars börjar de väl gro i parketten.. Sen tänker jag mig att jag ska diska för det är ju så snabla trevligt att möta en ren diskbänk när jag tittar in i köksregionen.. o när jag ändå håller på i köksregionen så ska jag göra rent spisfläkten för det har jag lääänge tänkt göra.. o idag är en alldeles utmärkt dag att göra det.. Och så slipper jag få ryggskott o nackspärr när jag slutar springa o kika under den för o se om några vittror eller vättar gjort ren den... Jag har också hoppats att Inga skulle komma förbi men hon har nog fullt upp med annat.. Men det har hon haft så länge jag känt henne..
Försökte också få tag på Enstaka men det var rent sagt omöjligt för hon har fullt upp med att skura..

hmmm.. sluta tänka verkar inte vara något bra alternativ för då tar fingrarna över orden o jag har ingen aning om vars det slutar.. Kanske bäst att börja handla istället.. Skulle vilja ha lite ny fartig musik att lyssna på cd:n medans snabeldraken jobbar.. Men så kommer det inte att bli för kontot börjar bli tomt.. Okej, då får jag väl agera istället..

Agera --> rollfigur --> Städning --> Grynet --> googling --> Elin Ek --> Grynet föddes ur kul städning...
hmmm.. Månntro jag har några högklackade skor någonstans på vinden.. eller kanske några sexiga underkläder..

Återkommer med Rapport senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback