Kurser för män!

(Det finns några lediga platser kvar, missa inte detta tillfälle.....)

Kurs 1
Hur man fyller ett iskubsflak. Steg för steg, med diabilder.

Kurs 2
Toalettpapper, är det sant att det växer på toalettpappershållaren? Diskussionsgrupper.

Kurs 3

Är det möjligt att lyfta upp toalettringen innan man urinerar, och går det att urinera utan att träffa golv, väggar och badkar? Praktiska övningar.

Kurs 4

Grundläggande skillnad mellan smutstvättsburken och golvet.
Overheadbilder och funktionsbeskrivande diagram.

Kurs 5
Efter middagen: Kan disk flyga av sig själv ner i diskhon? Videoexempel.

Kurs 6
Lära sig att hitta saker, börja med att leta på de riktiga platserna istället för att vända upp och ner på huset medans du skriker. Öppet forum.

Kurs 7
Att ge henne blommor är inte skadligt för hälsan. Bilder och ljudband.

Kurs 8
Riktiga män frågar om vägen när de har kört fel. Berättelser från verkligheten.

Kurs 9
Är det genetiskt möjligt att sitta lugn när hon fickparkerar? Körsimulator.

Kurs 10
Grundläggande skillnader mellan mamma och fru. Rollspel.

Kurs 11
Hur man blir den perfekta shoppingvännen. Avslappningsteknik, meditation och andningsövningar.

Kurs 12
Hur man botar hjärnsläpp när det gäller att komma ihåg födelsedagar, årsdagsjubileum, andra viktiga datum och att ringa när du vet du blir sen. Elchocker och full lobotomi.



Kommentarer
Postat av: Samuel

Haha vilken rolig lista med kurser! Den översta om iskubsflak skulle jag behöva gå! Jag lyckas alltid spilla vatten över hela golvet i i hela frysen innan flaket är på plats i frysen...och då är dessutom flaket nästan tomt på vatten... Svårt det där!

Postat av: Excessa

Samuel.. Välkommen hit!
Okej, jag skriver upp dig på kurs 1 som börjar vecka 56.. Efter kursen gör vi en utvärdering och tittar på evenuellt fortsatt kursbehov ;-)

2007-08-02 @ 21:45:53
Postat av: Nina på Johangården

haha... jag vet flera som skulle behöva gå den där kursen.

2007-08-03 @ 12:14:20
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Samuel

Låter bra! Ingår isflak i kursavgiften?
Tills kursen börjar kommer jag hålla mig till ispåsar, enkla och effektiva, dessutom utan spill :)

2007-08-03 @ 17:42:43
URL: http://samuels.blogg.se
Postat av: Excessa

Nina.. Hur många ska jag skriva upp o skicka bindande anmälan till?
Samule.. Apselut! Kursen börjar ju på sydpolen o där finns mååånga isflak att öva sig på.. Dag 2 fortsätter vi vid Riksgränsen..
Hmm.. Hoppas du återanvänder ispåsarna med tanke på miljön.. ;-)

2007-08-03 @ 18:16:01
Postat av: Visionary soul

*tokskrattar*... Var i hela friden har du hittat den där listan, har du hittat på den själv?? Otroligt kul, kan säkert passa en och annan dam också - får jag anmäla min 16-åriga dotter till kurs 6, tack? ;-)

2007-08-04 @ 08:18:11
URL: http://visionarysoul.blogspot.com
Postat av: Visionary soul

Förresten, jag tror att de kanske behöver fräscha upp kurslitteraturen för kurs 5 - till diskmaskinen vore en bra alternativ övning, som en mig närstående person inte skulle lida av att få ta del av... ;-)

2007-08-04 @ 08:29:43
URL: http://visionarysoul.blogspot.com
Postat av: Excessa

VS.. Hittade den på nätet. Själv hittar jag inte på nåt alls ;-)
Men hörredudu, läs rubriken.. din 16-åriga dotter är väl inte man heller.. ;-)
VS.. Nej då, behövs ingen uppfräschning för jag har ingen diskmaskin o kursen är ju för mig.. hehe
Men kan lägga in en liten överkurs för evenuellt intresserade.. Hur man packar in i en diskmaskin samt när det är lämpligt att starta den.
Ooooppsi, får ju oxå räkna in några timmar
plockaindiskeniskåpenkurs..
Förmodligen blir det ett par extra veckor ;-)

2007-08-04 @ 21:27:42
Postat av: Blackout

Tror du inte att kurserna är för avancerade?

2007-08-05 @ 17:41:46
URL: http://blackout.blogg.se
Postat av: Lena

Så underbart att få skratta och njuta av ord som får mig att dra på smilbanden ända upp till öronen...tack kära namne!Tack för dina trösterika ord inne hos mig!

2007-08-06 @ 00:43:06
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: En liten tant

Jag hävdar absolut att flera av kurserna passar även för tonåringar oavsett kön. Kurs 1 -6. Absolut.Kurs 3 kanske får modereras lite mot målgruppen tonårsflickor, nå't om korkar på schampflaksor, hårfön kvar på golv etc.

2007-08-06 @ 12:59:29
URL: http://tant.webblogg.se
Postat av: Excessa

Blackout.. hmm.. Nä, vi måste ju alla fall försöka tro
på kursdeltagarna..
Lena.. Åh, det var ditt pärlande skratt jag hörde ända
hit.. Underbart!
Tant.. Det tvivlar jag inte det minsta på, men, det är ju ingen tonåring jag vill ha utan en redig karl :-D

2007-08-08 @ 18:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback