Klarar Du detta?

Fuska inte!!!!! 

 


DAGIS-TEST




 

 

 

Dagisbarnen fick följande fråga:







 

 

"- I vilken riktning kör bussen på teckningen nedanför?" 

buss


Titta noga på bilden och se om du kan komma på svaret.

 

(Du får välja mellan höger eller vänster riktning)  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 










Vet du fortfarande inte? Tänk efter noga 

 



 

 

 

 

 












OK, då avslöjar jag det! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





 










Alla dagisbarnen svarade "Vänster"

 

 

När vi frågade dom "- Varför tror ni det? Varför kör bussen åt vänster?"

 

Svarade de "- För man kan inte se dörren!"

 

 

Hur kändes det där?????


;-))

 

 


Kommentarer
Postat av: Visionary soul

Hah! Jag är lika smart som dagisbarnen... fast utan förmågan att förklara varför, då... ;-) Jag tänkte också "vänster", men det där med dörren kom jag inte på...

Tur att jag inte ska börja på dagis, de hade aldrig släppt in mig... ;-)

Postat av: Pallas

Jag känner mig korkad för jag tänkte inte alls på dörren... Är det sant att dagisbarnen klarade det här?

2007-02-05 @ 22:06:35
Postat av: Excessa

VS.. Du hade nog platsat alldeles utmärkt på dagis ;-)

Pallas.. Jahupp, du flyter som en kork eller, med tanke på korkhetskänslan alltså ;-)
Du är inte ensam om att glömma dörren, titta bara på VS kommentar.
Skulle inte förvåna mig om dagisbarn klarar detta eftersom de, inbillar jag mig, är lite mer Här och Nu än vi som bara har barnasinnet i behåll :-)

2007-02-07 @ 20:26:46
Postat av: Visionary soul

*skrattar* Tackar, för komplimangen! :-) Det kanske är DÄR min nya karriär ligger och skräpar - som dagisbarn! :-)

2007-02-08 @ 09:57:02
URL: http://visionarysoul.blogspot.com
Postat av: Excessa

VS.. Vassegoo! :-) hmm.. så Din karriär ligger o skräpar någonstans.. då måste jag ju föreslå arbete på en återvinningsstation o hjälpa alla sortera kvalitetsmässigt.. jag gissar det kan bli många intressanta samtal som kan uppkomma där :-)

2007-02-08 @ 22:48:51
Postat av: Annela

HIHI, jag platsar inte ens på dagis. Fast min praktikplats kan väl liknas vid ett slags dagis.
Trevlig helg

2007-02-09 @ 23:40:24
URL: http://www.annelasmys.blogspot.com
Postat av: Anonym

Annela.. Dagis kan vara väldigt mycket olika tror jag.. Huvudsaken är nog att man trivs. Hoppas Du gör det och att stickor & maskor är snäll med Dig!
Tack och detsamma till Dig!

Btw.. motsvarigheten till gubbdagis är kanske en garnbutik? Båda är Nödvändiga dagis för alla behöver något utöver vardagen :-)

2007-02-11 @ 18:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback