Missade..

.. totalt att tant M firade födelsedag i dag.. inte roligt alls.. fast jag fick ändå smaka hallon&blåbärstårta och det var ju tur, för mig alltså för det lättade upp mitt humör cirkus 180 grader, för jag höll knappt alls på att ens få eftermiddagsfika eftersom bästa vickan1 "glömde" bort att komma o byta av mig.. När hon till slut kom så tänkte jag att guu vad skönt att få sitta alldiles själv o bara filofisera.. hmm.. så blev det dock inte för 2 gammtanter satt och pratade med varandra.. Inget ont i att de pratade med varandra för det kan vara rätt så trevligt, om man är på det humöret vill säga.. men jag tror de börjar höra lite illa för de pratade så högt att till o med de utanför fikarummet måste ha hört.. Äschan då, nu jag är nog liiite kinkig..

Hann springa ut en vända på lunchen o leta efter liten present till tant M men hittade ingen.. det verkar som att alla änglar är slut.. eller också har de bara tagit lite semester för en massa kyllingar, tuppar och hönor hade tagit över hela stan.. o såna samlar hon inte på..
Efter jobbet åkte jag ner till närmsta stormarknad.. Passade på att storshoppa inne på storbutiken. Det bidde en förpackning 40W glödlampor, en 3-pack sockar (svart-vita randig, prickig o zebramönstrad) och en helt underbar bok med en massa vi(t)sdomsord på vägen; Smart sagt.

Det sägs att åldern
sitter i huvudet.
Kruxet är att hindra
den från att smyga
sig ner i kroppen.
?


Alla har fotografiskt
minne, men en
del har helt enkelt
inte satt i någon
filmrulle.
?


O så är det sköna bilder på olika djur.. Jag älskar såna här småböcker med klokord som får mig att skratta rätt ut.. :-)
Jag hade tänkt ge den till tant M men så var jag in på en annan butik där i trakterna och hittade en underbar liten kylskåpsmus.. och en liten kylskåpsmus med långa armar är ju så nära man kan komma en ängel.. O så hittade jag ett annat litet sött kylskåpsmagnetdjur som jag ska paketera ihop o skicka till en vän.. Jag hoppas (och tror) att hon ska bli fruktansvärt glad :-)

Till mig själv hittade jag en lagom stor termosmugg så jag kan ha med mina fruktdrinkar vars jag än ska..
Ja just det, jag kom också ihåg att klistra på skattekvittot på bilen.. hmm.. jag hade glömt bort det ända till i lördags när jag "bara skulle" plocka undan lite.. hehe.. det var på tiden för skattekvittot har varit bortglömt ända sen i januari..
När jag kom ut från den sista butiken så hade jag tappat bort bilen men efter en lite virrande promenad så hade jag tur och hittade även den..

Semestern börjar bli lite mer planerad.. förmodligen (om storchefen tillåter vill säga) så får jag mina 3 veckor i augusti (samt 1 vecka i juni), precis som jag vill :-)
Lillchefen och bästa jobbkompis kommer troligen vara borta båda två i juli..

Att jag vill ha semester i slutet av sommaren är rena rama egoismen. Somrarna är dryga att jobba när ordinarie personal är borta och man ska hålla reda fler saker än normalt. Lillchefen har alltid sagt att det är mycket lugnare att jobba på sommaren men där har vi helt olika åsikter. Visst är det aningens färre kunder som ringer men det tillkommer arbetsuppgifter som andra brukar göra.. När jag försöker förklara så förstår hon inte riktigt vad jag menar så jag har gett upp och det enda jag gör är att önska mig sen semester.. Och för den delen så brukar augusti vara en underbar månad.. men det tycker jag nog bara för att det är min månad ;-)

Efter att kontrollerat datum o sånt i kalendern så inser jag att vakthundarna får klara sig utan mig eftersom jag kommer vara långhelgsledig mitt i deras husse/mattebortavaro och så kommer jag ju att jobba de andra dagarna och veckorna.. Jag hoppas och tror att det ordnar sig till det bästa för alla vaktvovvar.

I morse hade jag tänkt filofisera en liten längre stund och sen ta 20-bussen.. hmm.. missade 20-bussen för jag var klädd och klar till 7-bussen o så råkade jag, igen, kliva av mitt i universum.. *mysko*
Hem latade jag mig dock hela vägen men jag det gjorde inte så mycket för ett tag på jobbet så hämtade jag fax, knappade in beställningn och faxade tillbaka samtidigt som jag hämtade ett nytt fax.. I och för sig så är det nog bara en 8-10 m till faxen men många vändor blir många meter..

Nu är det pysseltajm..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Goaste vän i norr!
Du är en pärla, vilket gulligt kort, tack ,jag är överväldigad.
Kram L

2007-03-20 @ 23:09:19
Postat av: Nina på Johangården

Det är pest att arbeta under sommaren, tycker jag. Oavsett när man får semester. Och semestern är alltid för kort. Fast nu är den än kortare, för jag har ingen semester och har inte haft det på flera år :-( för sjukskrivna har inte semester... inte arbetslösa heller, sägs det.

Vitsdomsord är bra och roliga, de säger bra saker om livets tillstånd på ett kul sätt.

Postat av: Excessa

L.. Åh, så gott att det kom till rätt L..
*VarmTankeKram* till Dig

Nina.. Jo, semestern är alltid för kort oavsett när den kommer. Mmm.. tycker ju att både sjukskrivna och arbetslösa kan behöva semester de också, för när skulle de annars få tid att vila från vardagen..

Javisst, vitsdomsorden får mig att skratta högt.. och igenkännande.. Underbart :-)

2007-03-22 @ 19:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback