Halv 3..

.. är ingen bra tid att vakna, speciellt inte eftersom larmklockan inte ringer förrns efter sex.. o inte fanns det någon att ha sex med vid den tiden heller.. däremot var örona aningens ansträngda efter dagens jobb så de pep o tjöt som de aldrig gjort förut.. Förmodligen var det dagens massa prat i samma rum som gjorde dem så trötta.. att jag sen började fundera på hur jag bäst förklarar för de andra att försöka att hålla decibeltalet mer dämpat.. Tankarna på mitt eget beteende och röstläge gjorde ju även sitt till, för frågan är ju om jag själv är något föredöme.. kräver jag kanske mer av andra än mig själv.. Ja, det är knepiga frågor det där. Speciellt som jobbet flyter på väldigt mycket bättre än det gjorde för en vecka sedan.. och jag vill inte på något sätt få nya bästa jobbkompis känna sig som att h*n gjort något fel för h*nns skratt är väldigt mycket uppiggande.. Framförallt så tar h*n tag i jobb och morgondagens kvarjobb är mycket färre än de varit förut..
Det blev ändå ett rätt bra prat idag när jag sa att jag vaknat i natt pga örontjut, vad det beror på och vad som gör det värre.. Gamla bästa jobbkompis blev lite förvånad för att jag aldrig sagt, eller ens nämnt, att jag har tinnitus men jag har ju förut inte känt att det varit något problem, och ingaproblem är inget som i alla fall jag pratar om eftersom jag sällan tänker på såna saker.. Nu när vi väl börjat prata om decibel och hörstörningar så inbillar jag mig att jag lättare kan säga ifrån om någon börjat "kvittra" alltför högt..

När jag väl somnade om så drömde jag en dröm som jag kommer ihåg rätt väl, till o med nu..

Vi var flera från jobbet som skulle på fest. 4 av mina närmsta jobbkompisar var uppklädda. 2 killar i frack och 2 tjejer i underbart vackra sidenlångklänningar. Medans de varit hem o bytt så vaktade jag telefon och när vi skulle gå så hade jag mina myskläder på mig som jag brukar ha hemma. De andra åkte limousin och jag cyklade. Men det var jag som valde cykeln för jag ville kunna komma och gå som jag ville.

När vi anlände till festen, jag något senare, så var det en skön tillställning i ett hus där ordningen var avslappnat stökig och jag upptäckte att den människan som bodde där hade en massa saker som var mina. Men det var saker som hon/han hade förvarat åt mig till det var dags för mig att ta hem dem och det kändes som att det var dags för det den här kvällen.
Under kvällen så vandrade jag mellan mina saker som inte alls kände igen, men jag visste att de var mina, och de andra i sällskapet. Flirtis var där och flirtade med en ny jobbkompis, men när hon tittade bort flirtade han med mig. En gång så satte jag mig i soffan bredvid honom och tog, utan att klä av mig, för mig och det blev mysigt och intimt. Efter en stund gick jag och han fortsatte flirta med den nya, som var en mörk skönhet med vågigt svart hår som gick till midjan.
När jag skulle åka hem så visste jag inte hur jag skulle bära mig åt för jag kunde inte få hem mina saker på min cykel. Efter en massa velande så tog jag en taxi som förvandlades till min bil. Men eftersom den var så lortig så var jag tvungen att åka in på en biltvätt (mitt i natten). Biltvätten var ett skrotupplag och ett par killar i oljiga t-shirts började gå igenom bilen och kom fram till att jag måsta lämna in den eftersom det var så mycket som måsta fixas för de ville att jag skulle köra säkert. Jag lämnade bilen på ett ställe som påminde om ett torrlagt båthus o låg i något som liknade ett månlandskap.   När jag gick därifrån så kände jag mig mest glad för att de tänkt på min säkerhet och på promenadvägen hem så ringde min mobil och det var Flirtis. Han ville bara säga Hej och höra att allt var bra med mig. Jag sa vad som hade hänt med cykel o bil och att jag var ute på en skön promenad och att kvällen varit härlig.
Efter att ha gått en lång stund på ett par sekunder kom jag hem och hemmet såg ut ungefär som ett vackert gammalt båthus med ett skrotupplag i en verkstad, men jag mådde gott och trivdes där. Ringde Flirtis men han svarade inte så han hade nog somnat.
Dagen efter träffades vi på jobbet och vi var som det mest naturliga i hela världen och den trygghet vi kände i varandra så självklar..


Sen vaknade jag.. Känslan från drömmen har bäddat sig in i magen som något gott och bra.. det känns som att det var en liten vink till jaget att hon ska försöka lita på sina egna känslor och känna trygghet i sin magkänsla, samt att det också finns andra som vill henne väl och är omtänksamma..

Äh, det som känns så underbart är känslan av att ha drömt, att komma ihåg drömmen är rena rama bonusen..

Tyvärr så får jag ingen gammelhårboll i helgen.. pratade med ex-grannen som skickat mejl igår som jag inte hade sett :-(  Gammelhårbollen får följa med i helgen men skulle jag kunna tänka ha honom nästa helg från lördag kväll över söndag? Va, så kort? Jo, men jag kan komma med han på fredag kväll om du vill! Ja, Tack, Gärna!

Nu är det dags att leka lite med stavmixern innan klockan blir för mycket.. o sen ska jag uppsöka drömmarnas land.. och i morgon är det fredag..

Just nu känner jag mig skönt behagligt omtyckt av jaget.. Den känslan ska jag spara och bevara..

Ibland är livet rätt skönt att leva..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback