Ny dag.. Nya leenden..

Sov länge.. vaknade leende.. Tittade ut genom fönstret o log mot en mark som var täckt av snö som fallit under natten och morgonen.. och det är så vackert!

Startade datorn.. Ja, jag är nog beroende.. Mejlade med J.. Drack kaffe.. Mejlade med J.. Startade 3 maskiner i tvättstugan.. Mejlade med J.. Åt frukost.. o la mig i soffan o skulle lura lite eftersom jag kände mig aaningens trött efter natten.. Innan jag hann somna kom jag på att jag måsta kolla om det fanns någon mer perkeringsbot idag.. Studsa (överdrift!) i långkallingar o nytvättade jeans.. Ehummm.. Trots kallingar o nytvättade så är jeansen aningens lössittande.. Leer o myser.. o höst/varmvinterjackan hänger löst runt höfterna.. Förstår inte riktigt hur jag kommit hit men det är Underbart livgivande och det får mig att välmående le brett..

Promenaden råkte bli 1,5 timme lång.. Men det blev ingen powerwalk utan mest skönt eftertänksamt..

image169
Från mitt innserta mörka..

image170
öppnar sig perspktiven..

image171
Livet blir bredare..

image172
O sammanhangen närmar sig varandra..



image173
Undrar om det är någon som farit vilse.. eller tar hon/han bara närmsta vägen till något som välkomnar..


Kommer hem o snökängorna passar fortfarande mina fossingar utan att ge skavsår och det är jag glad för..


Återupptäcker gårdagens inslagna paket.. Inget kort.. Men jag minns jag köpte det till jaget..

image166

Ler och vänder på det o börjar öppna det.. Struntar i om pappret blir trasigt för jag kommer ju ändå att kasta det..

image167

Fast jag vet vad det är tar jag barnsligt en liten piruett.. Att vänta en glädje är också en glädje..

image168

Ska hänga upp den någonstans där den är det första jag ser på morgonen..


Nu är det nog dags att leende göra kudden sällskap..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback