Snön..

.. ligger fortfarande kvar och i o för sig gillar jag det.. Men, det finns en liiten liiten hake.. vinterdäcken sitter inte på bilen.. o på tisdag ska jag besikta den.. Jösta, hur kunna jag sätta mig själv i denna sits.. Jaja, som man bäddar får man ligga.. Har bråkat med mina tankar om hur lämligaste bytet går till.. Tja, det är väl o göra det själv... Fast jag har ingen stor gummislägga vilket behövs eftersom de sitter fast utan muttrar.. Hmmm.. Lite sent beställa tid i morgon bittai.. Hmm.. Hinner jag månntor ut till min däckmästare, som öppnar 07,00, innan jag börjar jobbet halvtimmen efter.. Har lite betänkligheter men de måste bytas så jag får väl för en gångs skull, i värsta fall komma för sent.. Världen går inte under för det.

Lyfte mig i kragen idag o bänglade ner däcken till bilen, för utan dem är det ju ingen idé åka till däckmästaren.. På vägen tillbaka så vintergonade jag cykeln så nu behöver inte den frysa mer.. Några jackor bytte också plats med varandra.. långkallingarna, vantarna och öronlappsmössan är åckså framplockade så nu är det bara för vintern att komma med full fart.. Fast den kan väl vänta till i morgon eftermiddag när däcken är bytta..

Upptäckte just att nästa helg är enda helgen på flera veckor som jag inte kommer att ha något inbokat.. Fast mycket kan ju hända på en vecka så jag ser framtiden an med ett leende..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback