Lite tur..

.. är det väl få människor som säger nej tack till.. inte jag heller.. Har sedan några dagar fundilerat på vad jag ska ha på mig på en tillställning i helgen. I o för sig påminner den varken om någon bal eller maskerad och den är mitt på dagen på söndag. Inte heller blir den speciellt livlig utan det blir nog mest sitta o prata glatt om gemensamma intressen.. Men alltså har jag fundilerat vad jag ska ha på mig och mina tankar har fastnat på någon slags kjol, men några sådana finns knappt i min garderob, förutom en mycket somrig kjol som är aaaningens för tunn nu.. Flera dagar har jag tänkt mig ut på stan o kika lite men nää, sånt ligger inte för mig..
I går såg jag dock en annons om konkursutförsäljning på ett ställe jag aldrig varit. Styrde kosan dit efter jobbet bara för o kika o genast jag klev innanför dörrn såg jag vad jag ville ha.. en svart rätt lång
täckkjol för 299kr.. Blev liite putt när de inte hade storlek 40 men var modig o tog med en 28 in i provhytten.. YIIHAAAE jag kom i den.. men hmmm.. glappar lite i midjan.. hmmm.. vågade mig ut o hämta en 36:a... Oooopppssi, den passade perfekt.. Könstiga storlekar de hade men mig stör det då inte alls..  Förmodligen är det meningen att man ska ha den över andra kläder men det tänker inte jag ha.. o så är det dragkedja längs hela ena sidan som kan dras både upp o ner, vilket kan vara nog så bra eftersom min speciella vän också ska med på söndag o då kan dragkedjan passa väldigt bra att ha efter tillställningen.. hehe

Nu är det ljust när jag åker på morgonen o ljust när jag kommer hem o det är så trevligt med både ljus och snö.. solen har varit med oss några dagar o det är takdropp i stan.. Rent obegripligt sitter jag o ler på bussen o ibland kommer jag på mig att sjunga med mina snäckor.. förhoppningsvis sjunger jag inte så högt att jag stör mina medresenärer.. Ännu mer obegripligt så har inte vårdeppen ännu ringt på dörren, nej, den står inte ens utanför huset o väntar.. evenuellt kan det ha o göra med att jag blivit lovad vissa upplevelser av min specielle vän..
Okej, ibland kommer tanken att det kommer ta slut en vacker dag när det snöar uppåt o tuppen värper, men den dagen den sorgen.. Jag lever nU på gårdagens minnen o längtan efter morgondagens upplevelser.. o leendet är livgivande så det ska jag bevara så länge jag bara kan..

Livet är allt bra vackert emellanåt..

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården säger

Hej du, det var länge sedan! Härligt att livet leker och att du ler, hoppas det håller i sig!

Postat av: En liten tant

Storlek 36!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*grön av avund*

2008-02-26 @ 20:41:48
URL: http://tant.webblogg.se
Postat av: Excessa

Nina.. Jaa, jag har ju lite annat för mig ;-) Varma tack o hoppas allt väl med Dig!

Tant.. Ähmen, det var ju en kjol som skulle has utanpå som vindskydd o jag hade ingenting under.. Vilket jag kommer fortsätta med ;-)

2008-02-29 @ 20:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback