Tur..

.. ska man inte prata högt om för det straffar sig.. Som i går till exempel. Ansåg ju jag hade himlans tur när jag hittade en kjol som klädde mig o att jag sen har tur som har en speciell vän..
Skulle bara ut o åka en liten vända till en vän.. aaningens disträ men inbillade mig att jag hade full koll på Allt.. *harkel*
Satte mig i bilen.. satte på mig bältet.. startade bilen.. satte på lyset.. backade ut från parkeringsplatsen.. o körde sakta o kontrollerat framåt.. Stannade vid utfarten från gården.. tittade höger, ingenting.. tittade vänster.. aah, en bil, men långt borta så jag hinner innan den kommer.. Kör iväg.. Krasch, badång o smäll.. Ooooppsi, vars kom Den bilen från? Visst har jag haft mina misstankar om att min bil har lite revirtänkande i sig, men aldrig att jag trodde den skulle vara så ilsk.. Resolut tog jag tag i handbromsen o stoppade den men erkänner jag blev mycket överaskad över beteendet så jag skakade som ett asplöv.. Fick en smörja ordramsor i öronen och har full förståelse för det.. Herreguu, kan man inte hålla ordning på bilar så ska man inte ha bilar.. TackoLov så lugnade ordsmörjeramsaren ner sig o faktiskt så var det han som tog mest hand om ifyllandet för jag kände mig rädd som ett liten Bambi på hal is.. Herreguuuu, vad sjutton gör man med en bil som är revirtänkande.. o hur mycket kommer det kosta? Noll koll jag eftersom det var första gången för mig.. Nåja, pappren fylldes i.. Tacksamt noterande att det inte var några personskador, alltså ingen hade blivit huggen på ens minsta lilla ställe.. Båda bilarna gick att köra så jag fortsatte dit jag skulle..
Fick en mycket trevlig kväll men var aaningens omig på grund av chocken.. Somnade efter en massa tankar på hur jag nu ska ta mig fram o tillbaka på kvällsliga äventyr.. o lite på kostnader.. Vaknade dock när larmklockan ringde.. klev på rätt buss i rätt riktning vilker är positivt för annars hade jag blivit sittandes vid ändhållplatsen en heeel evighet.. Förmodligen hade jag också somnat..

Tog mig igenom jobbedagen tack vare 98% av alla kunder fullkomligt bubblade av skratt, men det hade då inte det minsta med mig att göra för själv tänkte jag mest på om jag måsta plocka fram cykeln redan nu fast det snöat rätt mycket..
Kikade på det blå husets hemsida o såg att om man ligger i bonusklass 7 o har 20 skadefria år så slipper man nedsänkning till klass 6, vilket jag alls inte tvivlar på är en bra klass, men man blir också befriad från självrisk.. Hmmm.. Noll koll.. fundilerade lite men kom fram till att sÅ gammal är då inte jag att jag har 20 skadefria år..
Ringde det blå huset o de sa jag är välkommen in.. Stannade efter jobbet o pratade med en uuursnygg karl som sa jag varken behöver betala reparationerna på MB220 som kom in på min bils revir, inte heller mister jag någon bonusklass, ajjans jag som såg fram emot klass 6, och så behöver jag inte betala någon självrisk eftersom jag varit en sÅ duktig bilkörare ända sedan mitt körkort uppfanns.. Fick också mål i mun o frågade vad han trodde om o uppfostra min bil men det såg han inte som något positivt.. eller snarare så menade han nog på att det var ett hopplöst fall om man nu inte är miljonär o har madrassen fullstoppad med hundralappar.. elelr har någon händig repkompis som kan hjälpa en med repandet.. Någon sådan har dock inte jag utan får allt klara mig själv som den bästa dräng.. I vilket fall som helst så sa han i det blå huset att vi inte hade något orett med varandra men hade jag några frågor så fick jag gärna ringa honom o så fick jag en handskriven lapp med hans namn o telenr.. hmmm.. trodde dem i det blå huset hade visitkort.. hmm.. anar baktankar jag o tror jag ska fundilera ut någon lämplig fråga att ställa i morgon eller någon annan dag.. eller också har jag bara livlig fantasi..

I morgon, eller på lördag, ska jag dock plocka fram silvertejpen o se om jag åtminstonde kan köra lite försiktigt när det är mörkt för det är liiite tidigt plocka fram cykeln redan nu..


Kommentarer
Postat av: Marie

Ja, det var otur må jag säga...tur att min bil inte har ngt revirtänkande....ännu, men den börjar bli till åren och det vet man ju att "gamlingar" kan bli lite nyckfulla..;-)). Ha en fin kväll!

Postat av: Excessa

Marie.. Ja du, nyckfyllheten kan komma på ett ögonblick så kör försiktigt med "gamlingar" ;-))

2008-03-07 @ 19:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback