Ååååj, vad det händer saker..

Spännande, härligt, underbart! Hade inte minsta aaning om att min blogg flyttat, men det gör inget för jag hittade ju hem i alla fall.. och det ser ju ut som det gjorde innan.. ja, det är vad jag tror i alla fall.. Annars får jag väl lära mig det nya, värre än så är det inte..

Resan till Borlänge blev i alla fall rena rama rekreationen. Dagtur både dit och hem och gissa om jag satt o filofiserade mycket. Log för mig själv och log mot andra. På bussen mellan Umeå och Sundsvall såg jag plötsligt en röd bil med takbox som jag tyckte mig känna igen. Skickade ett vinkande sms från bussen och fick en hälsning tillbaka. Dem skulle på kurs. Blev liite avis för saknar mina hundvänner. Men, jag har ju faktiskt valet att själv vara med som liten hjälpreda. Kanske får skärpa mig lite för att umgås med hundar är livgivande.
Jag hade haft lite funderingar att bästa E och jag inte skulle känna igen varandra för vi har inte setts på 11-12 år. Och mycket kan förändras på så lång tid. Dem funderingarna kunde jag kasta på soptippen i långt bortistan för hon var då precis lika som sist. Alltså har inte åldrats det minsta. Bara några fler skrattskrynklor och såna är vackra.
Det var så härligt att se henne. Komma hem till henne och hennes två mysiga tonårstjejer, 14 och 17. Den äldsta har jag nattvandrat när hon var bäz och E behövde lite vila från sitt nattvandrande. Det blev en skönt avslappnad lördagkväll.

Söndag tillbringade vi hos Es föräldrar, där jag trivs som om jag vore dotter i huset. Måndag och tisdag jobbade E och töserna hade sina skolor. Jag promenerade och cyklade mycket medan dem var ute. Upptäckte att centrum var sig både olikt och likt. Men, det hade däremot blivit mycket mindre än jag minns. Eller beror det kanske på att boulevarderna i min nuvarande hemstad är såå mycket bredare.. På kvällarna blev det många eftertänksamma ord och mycket bara närvarande varande. En människa man, Jag, kan umgås med utan att känna att jag hela tiden måste försöka hitta nya samtalsämnen, det är en människa jag trivs med.
Fundilerade på om jag skulle besöka mor men kom fram till att då blir det för hennes skull, inte min. Jag får inte minsta energi från henne så finns ingen anledning besöka henne. Blod är inte tjockare än vatten och bara för att jag är född av henne betyder det inte att jag är tvungen att ställa upp på de villkor hon ställer. Speciellt inte som hon inte accepterar de gränser jag sätter. Hon ringde veckan efter och frågade hur det var. Jotack, bra, svarade jag. Det var bra även med henne. I april hade hon varit i Luleå 2 veckor. Dop för barnbarnsbarn. Han var mörk i skinnet eftersom pappan var utlänsk och brorsdotter var igen tillsammans med en utländsk kille. MEN barnbarnsbarnet var sÅ söt. Keeh??? Har brorsdotter tillbringat, och tillbringar, sin tid i afrika eller? Vad har det utländska att göra med hur söt pojken är? *Suck*

Hemresan blev också väldigt trevlig. Både fick och skickade ett flertal sms till min vän J och mitt leende blev bara bredare och bredare när en nästanheldag tänktes kunna fungera. Fasen, jag tror jag har blitt lite förälskad i denne karl ;-) Så skönt komma hem dagtid. Fattar inte varför jag alltid förut åkt nattåg. Fast det var ju länge sedan och tågtiderna annorlunda. Tog en promenad till cykelreparatörerna och min var klar. Knöt fast väskan som släpvagn och trampade hemmåt. En gång hörde jag barn ropa på balkongen Kom o titta! Skynda er! Tänkte ropa tillbaka - Jaa, jag är en toka som inte gör allt som man borde göra men det spelar ingen roll för det funkar för mig.

Såå skönt komma hem. Speciellt som jag visst plockade och plockade lite till innan jag åkte. Slänga mig i soffan o göra ingenting. Fast, erkänner, E hade ingen dator så var ju den jag slängde mig över. Tänk lördag morgon till onsdag eftermiddag utan minsta kontakt med omvärlden ;-)

Torsdagen blev en heldag i Grössjöns naturreservat med vännen J. Cyklande, promenerande, fågelskådande, kaffedrickande och korvgrillande. En dag fylld med en massa varande Här & nU! Leenden och skratt blandat med en hel del ord och tystnad. Livgivande ända ut i fingerspetsarna.. Tacksam att jag fick den här dagen men det gör ju att jag vill ha mer. Vilket jag även berättat för jag var lite kinkig häromveckan. PMS kallas det ;-) Nåja, han vet och så får vi väl se var det slutar. Jag har sagt det jag vill. förhoppningsvis utan en massa sårad stolthet. Btw.. J har ju faktiskt varit hit flera gånger sedan dess.. och det är jag glad för.. Speciellt som han har lämnat en del saker som är rätt väldigt mycket värda här hos mig o han har inte tagit hem dem när han varit hit.. Nåja.. Livet är skönt.. och emellanåt underbart.. Kan det bli bättre..


Kommentarer
Postat av: Lena

Önskar dig en skön Midsommar!

Postat av: Pia

Du verkar ha haft en massa härliga "bara-vara"-dagar!! Och visst är det skönt med människor som man inte måste prata med varje vecka för att hålla vänskapen igång..utan det kan gå t o m år mellan gångerna och ändå är stämningen och pratet som om man hördes dagen innan.. Kram!

2008-06-22 @ 21:06:40
Postat av: Excessa

Lena.. Tack för din tanke, det blev den *Ler



Pia.. Ja, det har blivit många bara-vara-dagar.. Så livgivande. Tack och Kram till Dig också!

2008-06-23 @ 20:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback