Barna- och leksinnet..

.. är det inget fel på så snart är jag licensierad helikoptrissa.. Fast det är ju bara i simulator..
Allt började nog förra julen när J föreslog till filurens farfar köpa helikoptrar till filuren i julklapp.. sen fick farfaren helikoptrar av farmoren.. o snart fyller farfaren 70 o J fnulade lite på present till honom.. Helikopter sa jag på en gång.. Jaaa, sa J.. o så råkte jag säga jag gärna följde med som smakråd vad gäller form o färg o så förra helgen råkte det bli inköp av 70-års-present.. Jag hade inget med köpet o göra men när J diskuterade hur mycket nöja farfaren skulle kunna ha av den så tänkte jag evenuellt lite framåt mot sommaren o stugan.. så det blev en helikopeter som går köra ute..
Eftersom tillverkaren är lite finurlig så fanns det simulatorprogram för datorn så J har testat lite i veckan. Själv har jag hållit mig på min kant ända till i torsdags då jag inte kunde hålla mig längre utan åkte över o testade även jag.. Fnasiken vad kuligt det var Hihi.. J belv redigt impad för jag störtade nästan ingenting utan höll mig i luften lääänge Hehe.. Eller också smörade han bara, men det okej det med ;-)
Faktikst så var det så himlans kul att jag är sugen på egen så just nu är jag hemma o testar simulatorprogrammet på min dator men det funkar inget vidare.. gissar lite att det är grafikkortet som är för litet.. Kanske får satsa på en microhelikopter bland annat för att jag ju bor i liten lägenhet.. o dem kostar inte riktigt lika mycket som 70-års-presenten..

I övrigt ser jag fram emot vår långweekend i storstan i mitten på april.. det blir fönstershopping o så umgånge med gamla o nya bekantskaper..

Fast till att börja med ska jag sikta in mig på en Flygande Jakob, en lur i soffan o sen återställa simulatorn till J o evenuellt ockupera hans dator en liten stund ikväll..

Resten av livet ser också rätt så positivt ut.. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback