Fick ett brev..

.. från vägverket för 1,5 månad sedan.. trodde det var skatten men då var det bara info om att man måste betala vägtullar i Sthlm.. o det är klart de måste informera alla som har bil så ingen kan säga den varit ovetande om tullarna.. Jag har ju ingen koll på tulldiskussionen, men som jag försått det så är det för att få färre bilar i innerstan.. Men hur mycket kommer det att kosta med all information, alla stationer o de där dosorna man kan få gratis.. för att inte tala om den kostnad som är nedlagd på att undersöka olika förslag.. Kommer det i slutändan gå + i tullkassan.. men hur långt bort är det isf? Fast miljön måste ju få komma i första hand..  
I veckan fick jag ett till brev från vägverket men nu var det på skatten.. 1853 kr.. o i november satt jag uppkopplad 74 timmar.. det stod på räkningen.. får nog försöka hushålla lite med internet så länge jag har modem.. 
Det är tur att jag inte har så många julpaket att köpa för denna månad är räkningarna rätt många.. o det är ingens annans fel än mitt.. Ibland skulle jag vilja skylla på någon annan men det går ju inte.. Jag erkänner mig skyldig att betala alla mina räkningar!  O jag är tacksam att jag kan betala dem.. en vän har bara sin hyra att betala.. men istället har han kronofogden som tar allt över existensminimum..

Var iväg o handlade o när jag åkte hem var det stora lätta snöflingor som föll.. O jag kände för att fortsätta köra till tanken blev tom.. o där skulle jag bosätta mig.. Men frågan är åt vilket väderstreck jag skulle åkt.. Norrut tror jag..

När jag kom hem så hade jag iaf kommit ihåg att köpa schampo eftersom det var helt slut.. sen när jag började städa lite o plocka ur alla kassar som samlats på kökssoffan så hittade jag 2 flaskor schampo till.. Jag har tydligen kommit ihåg att köpa det förut.. men det hade jag glömt.. Men nu är iaf alla kassar tömda o jag kan börja om på nytt att samla kassar med oupplockade saker.. Om jag fortsätter städa så kan jag snart äta vid köksbordet.. men varför ska jag sitta där o äta o stirra in i ingenting.. Sitter hellre i rummet o stirrar på tv:en..

Undra om det blir bättre ordning på mig när/om jag får en hälften så stor lägenhet.. jag tvivlar på det men det kommer ju att bli färre ställen att samla saker på.. så jag kke kommer att plocka undan lite oftare.. men det kommer ju att vara mindre att plocka undan för samma mängd kommer inte att få plats..

Har skickat mitt första julkort för i år.. det var till T.. o jag skickade med 2 fribiljetter till sf-bio.. Han har större nöje av dem än vad jag har.. o jag har ändå 2 st kvar..

Jag tycker om december.. iaf när snön kommer o alla adventsljusstakarna o julstjärnorna lyser i var o varannat fönster.. det känns som det finns en massa värme på så sätt.. Tycker de ska få vara tända till i slutet på februari..



Jag tror på solen,
även när den inte skiner.
Jag tror på kärleken,
även när jag inte känner den.

Rader ristade på en källarvägg i ett hus
som förstördes vid ett bombanfall i Köln under
andra världskriget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback