Han skrev han är förvånad..

.. att jag lägger ner så mycket Tid på att leta reda på ställen på nätet som kan hjälpa en som har det svårt.. o tungt.. Men tid är ju det jag har mycket av.. o för mig är tid inte pengar.. iaf inte när jag är ledig.. Och av egen erfarenhet vet jag vad det är att vara ensam o stå o stampa på samma ställe utan att veta var man ska ta vägen.. när det vanliga inte längre är tillgängligt.. o allt ser nattsvart ut.. o man inte vet vad morgondagen skall föra med sig..  så behäver man ibland lite hjälp på traven.. iaf med tips.. men sen är det upp till en själv att göra något av det.. Men bara det att någon annan tänker på en gör Mycket skillnad.. för ens självförtroende.. o självkänsla.. o man (jag) tänkte, o tänker, jag kanske är värd något trots allt..

I och för sig så vet inte jag heller vad morgondagen för med sig i sitt sköte.. Men jag har iaf en egen lägenhet att komma hem till.. mat i kylskåpet.. o en varm o skön säng att krypa ner i på kvällen..





Dagen idag är en märklig dag.
Den är Din.
Gårdagen föll ur dina händer.
Den kan inte få mer innehåll
än du redan givit den.
Morgondagen vet du ingenting om.
Men dagen idag den har du.
Använd dig av det.
I dag kan du glädja någon.
I dag kan du hjälpa en annan.
Dagen i dag är en märklig dag.
Den är Din.


Indisk dikt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback