Ibland blir jag..

.. stillastående.. o när jag ska röra på mig känns det som om jag befinner mig i sirap.. Kall sirap..  jag Vet att jag kan reagera.. men det liksom funkar inte.. att tex byta kanal på radion till en som spelar "gladmusik" faller inte ens in i tankebanan..  På nätterna så brukar jag ha radion på i köket.. jag hör inte orden de säger eller sjunger, men det är som ett sällskap.. o på något sätt så blir det ett sällskap..  en ,maskinell, ersättning för vovsans rörelse i lägenheten.. *ler* på nätterna var hon ju iofs tyst men hon rörde andades ju o rörde på sig.. Men när jag kom hem.. o när hon var kelsjuk.. eller ville göra något.. Då kunde hon prata.. o lika ofta som hon började prata kunde jag börja o hon tittade på mig o höll med.. då sträckte hon på halsen o sjöng för mig.. o där fanns det inga falska toner..
Oooppsi.. tappar visst bort mig.. som vanligt..
I morse när jag vaknade o hörde radion så insåg jag att jag hela helgen lyssnat på, iofs skön musik, men speciellt Upplyftande har den inte varit..

Igår blev det mye tv-tittande.. tsunamin.. o filmer.. bl.a. Utanför din dörr.. o den var så himmelens goo.. jag kände igen mig i både henne o honom.. en massa rädslor.. o ibland lite tokiga saker som man ibland bara måste göra.. Jag är inte någon som kan analysera filmer, eller något annat för den delen, men jag tyckte om filmen.. o en av replikerna.. Du har ingen rätt att tala om för mig vad jag ska känna.. Äh, jag måste nog börja skriva upp sånt jag tycker är bra.. Men hon älskade honom fast han hade Tourett (eller vad det heter)..

Peter Pan som vuxen gav mig också en tankeställare.. Tingeling sa; Tänk en Glad tanke så kan du flyga.. o fattar du hur svårt det var för honom, den Vuxna, ansvarstagande, Peter Pan? Men med lite träning så gick det.. o när jag tittade o så kom de glada tankarna på filmen.. o låtsasmaten dukades fram.. o det blev låtsasmatkastning.. Då kände jag lite pirr i magen o jag nästan lyfte jag med..

Lite gladledsen blev jag när jag hörde en kurator/psykolog som sa att Nu har de lärt sig att ta hand om barn i kris.. för 10 år sedan fanns visst inte den tanken.. Fast det är klart att allt går ju framåt.. o det ska vi ju vara glada för..  För 5 år sedan gick jag på KomVux o läste in högskolekompetensen.. jag valde samhällskunskap för att jag trodde det var ett lätt ämne som jag bara skulle sitta av i stort sett.. Hahaha.. jag som inte är intresserad av politik.. varken Sveriges eller andra länders.. Jag fick VG.. eller var det G.. Jag gjorde ett specialarbete o det handlade om BRIS.. det fick jag bara G på eftersom jag mer koncentrerade mig på hur de hjälpte o vilket jobb frivilliga lade/lägger ner på att i alla fall låta barn få prata med någon.. Någonstans glömde jag bort den ekonomiska biten.. Ett tag tänkte jag anmäla mig som volontär.. men efter en träff där ändrade jag mig.. de förklarade att den som svarade i telefon helst inte skulle ha så stor egen ryggsäck att bära på.. För de får höra mycket..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback