Jag har hört..

.. att man aldrig ska säga aldrig.. men det är aldrig för sent att ändra sig.. o det är aldrig för sent att kasta ut hjärnspöken.. Fast ibland är det svårt.. speciellt om de spökat länge.. man blir liksom rätt hemtam med dem.. o kke blir man rädd för vad händer om dom försvinner.. Ofta är det det okända som är skrämmande, även om vi vet att det okända är snällt för oss.. För tänk om vi gör bort oss.. tänk om någon skrattar åt oss.. Och? Då är det väl egentligen deras hjärnspöken som härjar.. hos dem.. eller..

Jag kastade ut ett hjärnspöke idag.. eller jag började träna för fredagens hemgång från jobbet.. Jag har ju haft gåstavarna ståendes i hallen i 1 år nu.. hon jag fick dom av sa att hon inte ville ha dem.. för hon tyckte inte om att promenera.. Tack, sa jag, o sen har jag sett dem varje dag, men inte gjort något mer.. Jag har däremot tänkt en massa.. men hjärnspökena har satt stopp för mitt planerande.. Tänk om jag snubblar på stavarna.. Tänk om någon skrattar åt mig.. Tänk Om.. det skulle vara skönt att ha något att stödja sig på när jag promenerar.. så idag tog jag dem i handen o gav mig ut.. rätt fort började fantasin leka med mig o jag såg ett par skidor framför mig.. *s* Jag får väl bearbeta dom spökena till nästa vinter.. för jag Kan inte åka skidor.. Men jag kan gå med ett par stavar o det är ju halva jobbet.. eller..

Jag blev iaf skönt varm o svettig.. o jag märkte att jag sträckte på mig o rätade upp ryggen.. o musklerna i skinkorna o vaderna o låren Arbetade.. o det kändes som att jag skulle kunnat vara ute ett par timmar.. så jag kke tar en till prommis innan sängdags.. men bara kke..

Men det kanske Mest konstiga.. är ju att jag känner det som att jag fick mer energi efteråt.. hmm.. dom kke har rätt.. dom som säger man mår bra av att röra på sig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback