Sov gott i natt..

.. o jobbedagen var rätt bra.. Fick en, eller om det var flera, komplimanger att jag är trevlig när jag ringer.. o ibland händer det att någon säger att de blir så glada av att höra min röst.. o det gör mig glad.. behöver väl få höra lite beröm ibland också.. *s* men det fick mig att tänka att jag är rätt snål med mitt beröm till andra.. eller är det en skyddsmekanism kke.. att inte säga för mycket för då kke dom tycker jag är för påig.. Fast jag brukar säga att jag tycker att det är kul o se någon.. eller att jag blir glad av något.. eller att något är Nice.. Jag undviker ordet trevlig.. för mig har det en dålig klang..

På morgonnyheterna i morse, och när skulle det programmet sändas om inte på morgonen tro, så var det en någon som pratade om champagne tror jag ( eler var det mat kke).. han sa att de billiga alternativen tillhörde B-laget (eller något liknade).. men man kunde ju fräscha till dem med lite citrus eller vad det nu var.. O jag blev så himmelens Arg.. på Sättet han sa det för han lät så förbannat överlägsen.. Alla har faktikst inte RÅD att gå o köpa det mest exklusiva.. tillhör dom B-laget av människor pga det? Fast det kke bara var en midre bra dag för honom.. han kke inte hade fått något på länge.. eller så hade han bara sovit lite dåligt de sista nätterna.. men ska man inte vara professionell i TV-rutan.. o då behöver man väl inte se ner på dom billiga alternativen.. Äh, är nog bara jag som är lite kinkig..

T ringde förut.. o han har hittat tillbaka till sitt ställe igen.. o det är jag glad för.. de har öppet i morgon också o då skulle han åka dit.. Han har defenitivt inte råd att köpa det exklusivaste.. inte ens det billigaste.. men han är en av de mest empatiska människor jag pratat med.. Men det är ju bara Min åsikt..

Nyårsafton i morgon.. o jag behöver inte oroa mig att någon ska smälla o skjuta raketer som vovsan var rädd för.. nu kan de skjuta hur mycket som helst..

Ju mer jag börjar tänka på det så har nog allmäntillståndet rätt mycket att göra med humör.. ju mer andfådd jag blir av att gå i trappor.. o ju sämre jag sover desto sämre humor får jag.. Men nu är det snart dax o börja göra något.. på torsdag är det sista dagen på månadsparkeringsbiljetten till bilen.. Haha.. o säg inte jag kan börja på måndag för det är jag inte förberedd på.. En psykolog jag gick hos ett tag sa att verksamma förändringar ska vara ordentligt genomtänkta innan man tar itu med dem annars misslyckas man.. ;o))



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback