Änteligen..

... har sommardäcken förflyttats till källaren.. När jag väl kom till skott så tog det maximalt totalt 10 minuter att utföra den handlingen.. Men om jag räknar den totala tiden jag tänkt att jag ska bära ner dem så hamnar jag på 3-4 veckor. Kommer inte ihåg det exakta datumet jag bytte däck för det är inget viktigt datum.. Men är allt man inte kommer ihåg oviktigt? Troligen inte, troligen aldrig på ti´n..


Annars sägs det ju att korsordslösande är bra hjärngympa.. Håller mycket på med korsord.. finner, för det mesta, ett lugn i det.. men frågan är om det påverkar minnet nämnvärt..

Minnet kan också vara bra att ha när man är ute o kör bil.. Bland annat så är det bra att komma ihåg vad det stod på hastighetsskylten man sist passerade.. Tycker det är trivsamt att vara ute o åka o mig gör det inget att det är bara 50, 70 o 90 km på våra vägar.. O av någon orsak så finns just den hastigheten på den sträckan.. Kanske att det finns barn som färdas till o från skolan på vägen bakom nästa kurva.. eller att just den biten av vägen har varit olycksdrabbad.. eller något annat som jag inte har den blekast om.. Men jag är övertygad att hastigheten finns där av någon orsak..
Idag när jag var ut o åkte så gick det mesta bra.. Jag höll hastigheten för det mesta, utom på 90sträckorna då jag var nästan uppe i 100.. Några åkte om mig o det är ju opp till dem att väjja det.. Men när det blir 70 o jag får en långtradare 3 meter bakom häcken är det inte roligt! Då får jag lust att ställa mig på brolmsen o kliva ur o fråga vad den håller på med.. Nu har jag ju lite självbevarelsedrift o inser att långtradaren har betydligt längre stoppsträcka än jag så jag gör det inte.. Skulle ju bli överkörd o kvarlämnad som en liten blöt fläck på asfalten..
Nu finns det säkert de som säger att jag är kinkig.. o att trafiken flyter så mycket bättre om man följer rytmen.. o att bromsklossar som jag gör trafiken osäker.. o att hastigheterna är ogrundade.. o att bilar inte är hårda.. Men det driter jag i.. Låt mig slippa bli påkörd bakifrån när jag håller hastighetsbegränsningarna i trafik Tack :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback