Ibland är det..

.. som om all ork tar slut o jag bara vill sitta o stirra in i väggen.. o låta världen gå under.. jag bryr mig inte.. Det känns som en enda stor tomhet inuti mig.. Är jag då närvarande eller frånvarande? Mitt i intet..

Har just betalat räkningarna.. o det är inte så kul för det var många den här månaden.. Men jag försöker känna tacksamhet att jag överhuvudtaget kan betala dem..

I tvättstugan är det ungefär likadant.. jag blir less på att stå o vika tvätten.. men jag är tacksam att jag har en tvättstuga att gå till.. o tvätt att tvätta o vika..

Men när orken tagit slut så är det jobbigt att tänka tacksamhet..

Har en liten bok jag.. Hopp! Drömmar! heter den.. Sitter o bläddrar i den o försöker hitta motivation.. Ibland funkar det..

Asch då.. jag har flera små böcker.. med kloka ord.. En heter Hundliv..
"De är vida överlägsen människor som sällskap. De grälar eller argumenterar inte med dig. De pratar aldrig om sig själva, utan lyssnar medan medan du pratar om dig själv, och ger intrycket av att vara intresserade av samtalet." Jerome K. Jerome

O nu är det dags att prata med T en stund..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback