Kan man säga..

.. att sport i form av tv-tittande är motion? Tja, men det beror ju på hur mycket man lever sig in i det man tittar på..

Som nyss till exempel tittade jag på travet.. spelar med några jobbkompisar o satsar 20kr i veckan så det är inga stora pengar.. men när mållinjen närmar sig så blir jag och min kropp väldigt aktiv.. Oki, jag sitter inte o skriker eller ropar hejjaramsor, det är jag alldeles för blyg för.. men min kropp sitter o hoppar upp o ner i soffan.. o det höjer ju hjärtfrekvensen.. o för blodet att rinna lite fortare.. o så syresätts det lite extra eftersom andningen intensifieras.. O det är väl det motion går ut på.. Eller?

Min kropp.. min Kropp.. MIN kropp.. Jo, den är bara Min! O jag är själv ansvarig för vad som händer den..

O nu är det dax att stoppa i den lite näring..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback