4 dagar..

.. av självomtänksamhet och återhämtning.. Fast jag har gått o kikat lite i skåp o sånt o fundilerat.. och jag planerar att inte ta med något som jag inte har nytta av när jag flyttar.. eller ja, så lite som möjligt i alla fall..

En kasse med gamla elektroniksaker som inte fungerar och en påse med gamla batterier åkte jag med till återvinningsstationen idag.. Egentligen är det ju konstigt att man, Jag, har kvar apparatar som inte fungerar.. som om jag skulle omskola mig till radiotekniker en vacker dag.. inte för att det är en omöjlig sak att omskola sig till, men innan jag blir klar med utbildningen så har nog mina saker blivit antika..

På hemvägen plockade jag upp cykeln som hade dammat igen i jobbgaraget.. tvättade av den ute och pumpade däcken.. vi får väl se hur mycket luft som stannar kvar eller om jag måste reparera/laga luften så den stannar kvar där den hör hemma..

Sen blev det lite oorganiserad rensning.. tömde övergarderoberna och hänggarderoberna på sånt jag aldrig i min vildaste fantasi kommer att använda igen eftersom jag inte siktar på att bli sÅ smal igen... det blev en sopsäck med ohela kläder som det bara är att kasta samt ett par kassar hela och rena kläder som jag antingen kör till Röda korset eller flyktingmottagningen..

För att få lite ombyte i rensandet så tog jag sen hand om köksbordet och kökssoffan.. haha.. hittade tidningar från 2002.. en massa korsordsbilagor med halvlösta kryss.. + en massa annat Gammalt.. det blev en 3 cm hög hög med Måste-spara-papper, 5-6 specialklubbstidningar som jag vill ha kvar + 2 rediga kassar som pappersåtervinningskontainern blir glad för.. bland återvinningspappret så hade jag 7-8 kollegieblock.. o det som håller ihop papprena är ju metall och jag satt o fundilerade ett tag hur jag skulle göra.. sen tog jag bort metallen.. kanske behöver man inte det men det var lite rogivande o sitta o snurra ut de där spiralerna.. och fundilera på vad man skulle kunna ha dem till.. När jag kom på vad jag höll på med sa jag till jaget på skarpen att det Enda hon får göra med dem är att slänga dem i metallåtervinningen..

O så har jag gjort en grovrengöring av köksfläkten.. huvvaligen så det såg ut där inunder.. det lämnar jag åt fanatsier att föreställa sig.. fast låt hellre bli för jag önskar ingen några mardrömmar om droppande fettbubblor som smyger omkring i ert kök när ni gått o lagt er..

Hittade ett papper när jag rensade i en hög.. om utträde ur kyrkan.. Eftersom jag döptes nån gång -63 så blev jag automatiskt med i kyrkan och har rätt till kyrkans tjänster som; Dop.. räcker väl om jag är döpt 1 gång.. Konfirmation.. avstod från det eftersom jag var anti till att alla gjorde det för presenterna dom skulle få.. jag fick ändå en moped av märket Puch Dakota, med förbehåll att jag skulle sluta röka.. oooppsi.. Eller avstod jag från konfirmaitonen för att tron fattades.. eller försökte jag göra mina föräldrar besvikna.. kanske försökte jag bara gå min egen väg.. Det var, i alla fall som jag kommer ihåg, ingen diskussion om varför jag valde bort.. fast det kan hända att minnet spelar mig ett spratt.. Igen! När jag är med i kyrkan så har jag också rätt till vigsel och kristen begravning..  och delta i kyrkans val.. Rätten till begravning och kremering berörs inte om jag går ur.. 

Kanske var det meningen att jag skulle hitta detta papper nu.. samtidigt som jag fann ett frankerat kuvert i en annan hög.. jag tycker varken till eller ifrån om kyrkan.. har helt enkelt ingen åsikt eller nåt sånt.. läser en del om andra religioner, förhållningssätt till livet, som känns rätt för mig.. Och de gånger jag går till kyrkan kan jag ju lägga något i kollekthåven istället.. om den finns kvar numer.. Och det går att gå med igen om man skulle ångra sig..

Dessa funderingar har inget med människorna som jobbar i kyrkan att göra.. de människor jag träffat som arbetar (?) i kyrkan, med eller utan prästkappa, har hittintills varit underbara människor.. fast jag måste erkänna att det är inte så väldigt många jag råkat på..

I morgon ska jag kanske samla hop några glasburkar till glasåtervinningen.. Förstår inte varför jag sparat på dem eftersom skogspromenader endast är just promenader för jaget.. syltning och marmeladdning överlåter jag åt dem som kan.. dvs matvarubutiken..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback