Hmmm...

.. fundilerar angående förra inlägget..

Är det okej att klaga på klagande.. eller hamnar jag i samma fack som dem?

Läser en bok just nu.. ja, har i alla fall börjat på den.. Att hjälpa sig själv av Dave Pelzer.. Det är den fjärde boken han skriver o jag har inte läst de förra.. Pojken som kallades Det, Pojken som inte fanns och Pojken som överlevde.. Den handlar ju inte alls om vädret men en punkt som han betonar skriver han:

* Begränsa din exponering för negativa omständigheter och gör det bästa möjliga av dem.

Man, Jag, kan ju inte förbjuda alla i fikarummet att klaga på vädret.. men jag försöker göra det bästa av det o se vinden i ryggen o en takdroppe som missade nacken innanför jackan som positivt..

Tror jag ska måla en tröja med texten:


Dåligt väder idag?

Försök förändra det!
 :-)

Fast man, Jag, behöver tömma tunnan ibland.. o inlägget vart mildare än det jag tänkte när jag promenerade hem i dag.. i snögloppet men med vinden i ryggen..

Fick ett brev i postlådan idag.. nya kontraktet i lägenhetsplan.. ska mäta o planera.. en liten söt lägenhet är det.. o jag får hälften så mycket att städa mot vad jag har nu.. o diskbänken rymmer inte alls lika mycket som denna.. fast det går ju att stapla på höjden om man har bra balanssinne..


Kommentarer
Postat av: Blackout

Klart man får klaga på klagandet.
Speciellt på väderklagande, det är onödigt slöseri med kraft och visar bara att vederbörande är renons på intressanta samtalsämnen.
Personligt blogg-klagande är helt OK, det är väl därför man bloggar, för att det skall flöda fritt...folk väljer själva om de vill läsa det eller ej.

Postat av: det handlar om mig

Bättre om man klagar på sådant man kan förändra !
Dave Pelzer är bra :=)

2006-04-08 @ 10:45:08
Postat av: Excessa

Blackout.. Ja, det är absolut onödigt slöseri med ork att klaga på vädret 5 gånger/dag.. Tack för att du påminner mig om att det är min blogg o att jag får skriva det jag vill :-)

det handlar om mig.. Det enda jag kan göra är att instämma :-)

2006-04-08 @ 20:35:17
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: Blackout

Fan, jag som trodde det skulle handla om mig :-)

2006-04-09 @ 00:54:59
URL: http://blackout.blogg.se
Postat av: En liten tant

Slentrianklagandet tröttar ut mig - ja, inte bloggklagandet, alltså :-)Men det där fikarumsklaget, på-bussen-klaget, möte-med-bekant-på-torget-klaget. Alltså inte när det är rejält upprörda känslor med tyngd och kraft utan klaaaaaget, klaaaaaaaaget. Det är ju nå'n sorts mental förorening och borde falla under miljölagarna.

2006-04-09 @ 14:44:05
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: Excessa

Blackout.. Nehej du.. här handlar det om mig.. fast känner du igen dig så handlar det ju om dig också :-)

En liten tant.. Ja, just det menar jag! Och det påverkar miljön negativt! Med tanke på valrörelse så kanske något parti kan ta upp den frågan.. Tror att de kan fånga i alla fall några röster =o)

2006-04-09 @ 17:42:19
Postat av: Manon

Det blir väl en slags kommunikation - slentrianklagandet - som liten tant uttrtyckte det.

Det är väl då ingen har nåt gemensamt alls, kanske...eller en dålig vana.

2006-04-10 @ 05:05:31
URL: http://manon.blogg.se
Postat av: Excessa

Manon.. Tänkvärt.. det kan kanske vara en dålig ovana.. och om man känner ett behov att fylla tystnaden med något som ju påverkar oss alla.. kan det vara en rädsla för tystnaden kanske..

2006-04-10 @ 07:49:25
Postat av: Inga

Klagande fyller väl någon sorts mentalhygienisk funktion; att ösa ur sig missnöjet som jäser där inne. Behöver vi väl alla ibland.

Men det är väl inte så artigt att enbart använda människor i sin omgivning till soptunnor för klago-avfall. Förhoppningsvis går det att blanda upp med lite glädje också. Den är skön att dela med sig av. Blir ofta ringar på vattnet.

2006-04-12 @ 22:45:44
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback