Jag är Tacksam...

.. att denna arbetsvecka äntligen är slut!

Det enda minne jag har av veckan är allt detta gnäll på vädret.. Visst har det snöat o blåst så det går knappast att kalla det för vår än.. men vad kan vi göra åt vädret? Ingenting! Så varför ödsla tid på ständig klagan.. den tar ju bara så fruktansvärt mycket ork, i alla fall tär den på mig..

Jaget har försökt se det lite från den positiva sidan;

- Ja, men jag är i alla fall glad att jag inte behöver cykla i motvind.. :-)
- Ja, men vi sitter ju inne o här snöar det i alla fall inte.. :-)
- Nej, det var inte kallt att gå för jag hade långkallingar o mössa på mig.. :-)
- Vad, fick du takdropp i huvudet.. vilken tur att det inte hamnade på nacken innanför jackan.. :-)
- Ja, det blåser, men vi har ju i alla fall medvind.. :-)

Det har inte funnits någon ironi (hoppas jag) i det jag sagt för jag har verkligen menat det! Många oförstående blickar har jag fått.. o det finns de som sagt att jag är lite konstig..

Varför är det så lätt att falla in i negativt tänkande.. o en längtan efter annat.. som när det andra kommer ersätts i en längtan efter ytterligare något.. Mitt i vintern längtas det efter ljusare tider.. när ljuset kommer längtas det efter värme.. när värmen kommer så är det för varmt..

Varför klaga på vädret när vi inte kan påverka det? Varför se enbart det negativa? Är det kanske för att det är lättare att hamna i en negativ, nedåtgående spiral som bara snurrar på.. o har man väl hamnat där så krävs det så mycket för att börja tänka om.. o tänk OM någon tycker man är lite konstig..

I sommar när de klagar på att det är För varmt.. då lovar jaget att hon ska hålla med dem!

Men fram tills dess så fortsätter jaget att försöka se det på den positiva sidan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback