Jaget är en..

Bulldog

Engelsk bulldog
Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang. Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar. Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte. Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv. Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad. Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket motion

o det har inget med jagets frisyr att göra..

Hittade testet hos den söta Cocker Spanieln Maleandro =o)

Kommentarer
Postat av: Blackout

Jag tycker de är så fina men många påstår att de har problem med andningen och med huden dock att de är så undrbart vänliga. Tydligen finns det några som försöker avla fram den ursprungliga lite högre lättare typen, jag såg en annons om sådana och en valp med stam från England kostar 20.000:-
Skall ha hund igen men måste sörja klart och smaka friheten, nästa vår skall vi ta beslut men kan inte bestämma ras. Är sugna på engelsk bulldog, bullmastiff, bullterrier eller en labbe. Eller också första bästa valp vi får syn på när hundanskaffningsbeslut tagits.

Postat av: Blackout

Jag gjorde testet och blev en bullmastiff :-)
Då är det kanske en sådan jag skall ha.

2006-04-01 @ 23:01:53
URL: http://blackout.blogg.se
Postat av: Excessa

Tuff linjeavel (finare ord för inavel enl mig) kan göra att det rasen utmärkte sig för blir en belastning. Sorgligt!
20.000.. hmm.. fast jag har inget Englandsblod i mig.. *s*
Min ras såg jag en bild på tv o sen var jag fast.. Har svårt att tänka mig någon annan ras men vad vet jag när dagen kommer då jag har möjlighet att ta en ny hund..
En ny hund kan aldrig ersätta den förra eftersom alla är individer.. Åk på utställningar o träffa olika raser.. det finns ju nästan 300 så du har några att välja på =o)

2006-04-02 @ 16:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback