Jaget gammalt?

..inte alls..

"På min tid var inställningen till saker och ting annorlunda. Till exempel så tyckte inte kvinnorna om sex. Ja, det var i alla fall vad de sa åt mig."

"När jag var i din ålder hade vi inte låtsashundbajs. Vi hade bara riktigt hundbajs och ingen tyckte att det var ett dugg roligt."


"På 70-talet hade vi ingen rymdkapsel att vara upphetsade över. Vi fick nöja oss med folk som gick omkring på månen."



"På min tid hade vi inte speciella restauranger som serverade hälsomat. Varje dag åt vi mängder av lätt igenkännbara djurdelar, tillsammans med potatis dränkt i fett från samma djur. Och vi är alla starka som AAGGKK-GAAK. Urrk. Duns."


"På min tid hade vi inga miniräknare. Vi fick räkna addition på fingrarna, och när vi skulle räkna subtraktion var vi tvungna att amputera en del av fingrarna."


"På min tid fick vi aldrig höra den där smått utskällande rösten som sa "Dörrarna stängs". Vi gick på tåget, dörrarna stängdes, och om din hand stack ut skrapades den mot tunnelväggen hela vägen till Silver Spring-stationen och var en blodig stump vid ankomsten. Fast tågbiljetten kostade bara en dollar."


"På min tid hade vi inget vatten. Vi var tvungna att själva slå ihop väte- och syreatomer."


"På min tid hade vi inte Astrid Lindgren. Nej, vänta. Jo, det hade vi."


"Barn av idag tror att världen kretsar kring dem. På min tid kretsade solen runt jorden och jorden satt fast på ryggen på en jättesköldpadda."


"På min tid bar vi byxorna uppdragna ända till armhålorna. Vansinnigt obekvämt, men vi såg eleganta ut."

"På min tid var inte "60 minutes" bara en bunt gråhåriga liberala 80-åriga män. Det var en bunt gråhåriga liberala 60-åriga män."


"På min tid hade vi inte virtual reality. Om en enögd barbarisk krigare jagade dig med en yxa var du tvungen att hoppas att du kunde springa ifrån honom."

Jaget har inga citat över huvud taget för dem har hon glömt..  
Humorix.nu hjälpte henne komma ihåg gårdagen..


Kommentarer
Postat av: Blackout

Mycket tänkvärt :-)

70-tals bilsamtal: "Mamma, kan du inte släcka cigaretten, jag mår illa"
"Nej , men jag kan veva ner rutan 1 cm"

Och inte hade vi cykelhjälm och innanför skinnpajen rymdes 4 burkar mellanöl, som man snattade på Kvantum, för man var inte fyllda 15 och att gå på fest utan att vara stärkt var inte att tänka på.

Men det är klart, rökheroin och anabola hade vi ju inte.

Postat av: En liten tant

Hur bra som helst! :-D

2006-04-02 @ 22:18:04
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: Manon

Haha, gillar det där...

2006-04-10 @ 05:03:30
URL: http://manon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback