Pyspunka och motvind..

.. är inte alls roligt.. I morse var framdäcket tomt men eftersom jag har en väldigt behändig cykelpump, som också funkar till bildäck och fotbollar, tog det bara en halv minut att pumpa upp däcket till cirsuk 3 bar, en äldre enhet för tryck. 1 millibar= 1000 dyn/cm2.. hmm.. själv tror jag att jag säger 3kg.. fysikens regler o lagar är rena rama latinet för mig.. början på cykelturen gick lysande ända till jag mötte vinden.. den motarbetade mig idag och tillsammans med pyspunkan blev turen rena rama motionspasset.. Vid lunchtid så fanns det inte det minsta lilla bar i däcket o hemturen blev en busstur.. Absolut inte oäven eftersom jag fick sällskap av en mycket empatisk jobbkompis.. Cykeln får övernatta i jobbgaraget o i morgon ska jag bekväma mig med att motionera bilen så jag kan skjutsa hem cykeln för reparetioner..

Medlemslogginar är väldigt bra för då kan man skriva mail direkt till berörda istället för att sitta i telefonkö en halv dag..loggade in på "mina sidor" hos facket o skrev en fråga till dem.. satt o fundilerade o plitade ner det jag ville fråga om men när jag skulle skicka så hade jag varit inaktiv alldeles för länge så jag måsta logga in igen.. o alla mina ord försvann rätt ut i ingenstans.. fast jag hade inte alls varit inaktiv.. funderade ju på formuleringar o skrev nästan hela tiden.. Måste allt gå på ackord? o om det ska göra det så kan de väl sätta en röd varningstext; OBSERVERA att du har endast 10 minuter på dig att skriva och skicka iväg meddelandet.. eller också kan de sätta en nedräkningsklocka i röd fet stil över halva skärmen.. *suck* Tappade orken helt så jag får göra om det imorgon..

1/5 - 30/9 har vi sommararbetstid o får gå hem 0,5 timme tidigare på dagarna, men nu säger arbetsgivaren att kontoret måste vara öppet till 17,00.. Vi kan schemalägga så någon jobbar 08,00-16,30 o den andra 08,30 - 17,00.. Ingen är intresserad av det senare schemat så funderingarna gäller hur mycket dessa små halvtimmar är värda i pengar.. Jaja, det reder sig nog vad tiden lider..

Tomaterna är slut men jag tror jag ska testa något nytt.. rivna morötter, strimlad gurka o äpple + några rivna salladsblad.. Hade inget nyttigt med mig varken igår eller idag och jag Saknade det.. hmm.. tänk om jag börjat bli van vid några små nyttigheter.. En ny erfarenhet!  =o)

Kommentarer
Postat av: Josephine

Excessa om du skapar "skrivarcirkeln" som kategori är det lättare för mig att länka när jag gör sammanfattningarna ;-) snart en ny vända!

Postat av: Excessa

Aha och Ok.. ska göra så.. o så länka lite när jag ändå håller på =o)

2006-04-28 @ 21:10:35
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback