Famlade chockad..

.. efter ringklockan i morse.. huua mig vad den lät illa.. vaknade gjorde jag i alla fall.. när jag kokade frukostgröten var jag tvungen att kika på måttfördelningen.. men duschen hittade jag liksom rena kläder.. och cykeln fungerade.. tackade den ängel som viskat att jag skulle fixa bromsarna eftersom de verkligen behövdes.. studenter och semesterfirare hade vaknat o många cyklar bitvis samma väg som jag.. cykelvägen kändes nästan som rena rama E4:an med noll hastighetsbegränsning.. hmm.. nu överdriver jag nog en aaanings littegrann..

Jobbedagen började rätt lugnt för vi kom inte in i programmet.. sen kom C rätt vad det var in men inte jag.. hmm.. starta om.. starta om.. OOoppsi.. det gick betydligt bättre när jag öppnade Rätt program.. o sen var det bara att köra i 110.. vardagen mötte mig.. lite tafflig kände jag mig men när jag förklarade varför så förstod de flesta..

När jag började ringa så fick jag många leenden och Välkommen tillbaka! Åh, så glad jag blev.. och kunder var tacksamma för att jag kunde hjälpa dem på 5 minuter..
Rätt vad det är så känner jag en stor tacksamhet för att jag har det här jobbet.. som jag, för 4 år sedan, halkade in på via ett banaskal.. 

Mellan telefonsamtalen hann jag prata med C och fråga hur hon haft det.. stressigt.. stressigt.. och lite mer stressigt.. när hon förklarar så tyckte jag synd om henne och jag förstår.. och det är så skönt att känna att jag har inte inbillat mig vad jag känt.. Irritationsventilen ventilerades.. och skratten delades..

När jag stängde och låste butiken var chefen fortfarande kvar.. jag ropade Hej då och gick.. hon satt i telefon o kunde inte svara.. visst hade vi en del jobb för morgondagen kvar men chefenChefen har sagt att vi inte ska jobba övertid..

Bestämde mig för att baka några rulltårtor.. hittills har det blitt en med hallon&blåbär samt en med krossad ananas.. ska också göra en chokladrulltårta med moccasmörkrämsfyllning..
Lyssnade på
Transit på P3 samtidigt.. om gangstrar.. o jag blev så glad att jag bor där jag bor.. Plötsöigt hörde jag ett namn jag, kanske, känner.. han berättar om sin uppväxt.. spännade.. jag glömmer nästan bort vad jag håller på med.. han berättar vad han jobbar med.. vad han vill.. det finns människor som vill andra gott.. Men, är det han jag känner..  Nä.. Jo.. Nä.. Jo.. Nä.. Det slutade med ett Jo, det är nog han.. men jag måste nog kolla med C imorgon..

Börjar känna mig lite trött så Prison break får klara sig utan mig.. men kanske läser jag lite studiecirkelprogram innan jag somnar.. känns ju som att jag har lite energi för att göra något som bara gynnar mig.. fast i slutändan så kanske det även ger andra litegrann..

Jag önskar att andra ska få känna det välkomnande jag fått känna.. Bli sedda av andra.. bekräftade..
Jag önskar alla ett leende!

Kommentarer
Postat av: Mette

Tänkte på det... precis när jag började att läsa din blogg flyttade du. Har du bott in dig? Trivs du bättre än på det gamla stället?

2006-08-22 @ 13:46:10
Postat av: Ninni

Jag önskar dig ett leende tebax. Du har haft en bra dag verkar det som.
I kväll är det Desperate Housewives...och jag har ingen Tv-bild, buhu!!
Hoppas den kommer tillbaka snart!

Postat av: Excessa

Mette.. Japp, börjar i alla fall bo in mig.. hmm.. saknar gamla ställe.. men i livet som det ser ut nu så Trivs jag mycket bättre här.

Ninni.. Tack så mycket! Ajajaj.. det kanske är meningen att bli en mysig levandeljuskväll istället..

2006-08-22 @ 19:57:28
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback