Natten..

.. har varit underbar för jag har sovit som en gudinna.. inte vaknat en endaste gång.. o inte det minsta ont någonstans.. o det är så skönt!

För övrigt så är det precis lika varmt idag också.. var ut en vända, men den blev inte lång eftersom jag blev genomsvettig på en gång.. så någe mycket motion blir det inte för mig idag heller..

Saknar vakthundarna litegrann.. men ändå inte.. var ju tvungen att vara ute o på kvällarna så var soleksemet värre.. hade totalt glömt köpa de däringa solpillren.. o nu är det lite för sent.. fast kliingen går över om jag undviker solen några dagar.. vilket går alldeles utmärkt eftersom det är friidrotts-EM på televisionen..

Funderade ett tag på att åka ner till Göteborg o titta lite live på idrottarna.. jag är glad att jag inte gjorde det.. Stämningen verkar vara helt underbar där o det måste vara en upplevelse att vara på plats.. men det verkar otroligt hett.. o knappt någon vind.. jag hade troligtvis fått solsting o dånat..

Funderar på att åka till turistbyrån o få lite tips på cykeläventyr man kan göra.. fast det är nog inget som är öppet nattetid.. ja, just nu är det enda tiden som jag kan tänka mig att göra något..

En tanke slog mig förut.. hur många kommer att säga; Du hade i alla fall tur med vädret, när jag kommer tillbaka till jobbet.. ska nog träna lite på att, snällt, säga; Nej, det hade jag inte! För jag kan ju inte begära att de andra, år från år, ska komma ihåg att jag inte trivs o mår bra i temperaturer över 20o.. o då finns det ingen anledning för mig att snäsa åt dem..

Hövvet fungerar i alla fall lite om jag lägger en kallblöt handduk på det.. funderar på hur jag ska få till gardin.. om jag över huvud taget ska ha gardiner.. de gör ju trots allt rummet en anings mindre.. kanske jag bara ska hänga lite blommor o rankor runt dem.. fast då ska de ju vattnas regelbundet.. hmm.. Alternativet är väl plast- o tygblommor men det vill jag inte ha.. Tror jag ska fundilera lite till innan jag gör något..
Och man ska ju inte förhasta sig, sägs det.. kanske sover jag ännu en natt på saken..

Kommentarer
Postat av: Ninni

Det är fint att inte ha gardiner..rent&snyggt tycker jag.
Jag har i vardagsrummet...tunna vita och så i köket tunna vita!
Jobbigt att ha så ont av värmen..kan inte vara kul...synd att du inte har provat solpiller..men det är inte försent ännu.
Ha en skön kväll...vi får hoppas för din skull att det blir lite svalare.
/kram

Postat av: Excessa

Ninni.. Ja, jag funderar på ickegardiner just nu.. o då slipper jag ju ta fram symaskin.. *ler*
Blir ibland lite kinkig när det är så här varmt så här länge.. men till kvällen blir det lite svalare.. o så är inte hösten långt bort.. o efter den kommer vintern o jag får klä mig som den michellinetant jag är ;-)
Önskar även dig en skön kväll!
Kram

2006-08-08 @ 19:44:35
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback