Skeptisk!

Till lotterier o spel.. enligt postkodlotteriets hemsida ska helst 40%, och minst 20% (60-30 kr) av lottpriset på 150 kr, gå tillbaka till Postkodföreningens 4 medlemmar:  Rädda Barnen,
Världsnaturfonden WWF, Barncancerfonden och Svenska PostkodStiftelsen.. 

Jag hittar en artikel i
dagens industri från 2005-07-26.. Antingen är jag för kinkig eller för trött.. men jag funderar på vem f*n tjänar mest på detta lotteri.. Jag tvivlar på att det är lottköparen.. om man inte har tur o får just sitt nr draget (men exakt hur stor/liten är den?).. Förhoppningsvis så får RB, WWF och barnscancerfonden 5-10 kr/lott.. det mesta går nog till de som uppfunnit lotteriet..

Visst önskar jag att jag ska vinna någon gång.. men jag vill, faktikst, välja vad jag ska spela på.. och bestämma hur mycket jag vill satsa per vecka eller månad.. Att låsa mig för 150kr/månad är absolut inget som lockar mig!


Men ibland kan det vara lite svårt.. speciellt som de pratar om grannyra.. att få och ge pengar till sina grannar.. är man med så delar man glädje och vinst med andra.. Jag får kräksjuka av denna reklam.. *urrkh*

Ja, jag går kanske miste om en miljonvinst.. men jag skänker hellre mina pengar direkt till organisationerna..

I juni skickade jag en förfrågan till nämnda postkodlotteri hur man slipper dessa månatliga färgranna påkostade reklambrev och fick till svar att det räckte med att skicka ett mejl till [email protected] med namn och adress... gjorde det men fick ett nytt i alla fall.. nu har jag skickat ett till att jag ALDRIG ALDRIG ALDRIG vill ha denna irriterande reklam.. Undrar om det kommer att funka denna gång.. 

Jag är nog bara lite kinkig.. men jag måste ju få säga Nej till sånt jag inte vill ha..

Telefonförsäljare har jag i alla fall lyckats mota i grinden.. NIX-Telefon kan hjälpa dig om du vill..


Uppdaterat;

"Tack för ditt mail.

Vi har lagt upp en spärr på er adress i vårt register. Det kan dock ta upp till tre månader innan spärren slår igenom helt. Om ni erhåller ett nytt reklamutskick inom tre månader kan ni alltid slänga detta.


Med vänlig hälsning

Kundservice"

hmm.. slänga hit o slänga dit.. tror allt att jag bär iväg det till pappersinsamlingen istället..


Kommentarer
Postat av: Joanna

Nix rädda våra kvällar vid matbordet...

och detta med lotteriet
du har helt rätt
de pengarna hamnar bra mycket bättre i handen hos en organisation!

Postat av: Ninni

Jag tror inte heller på det där..och jag borde verkligen ha ringt NIX..jag måste!!
Ha en bra kväll, kram

2006-08-16 @ 18:31:12
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Lottköparen är alltid den som förlorar på köpet. Ocxh jag vill ha NIX för det ringer om dagar och kvällar så jag blir tokig... men Husse vill inte av någon anledning och det är han som står för abonnemanget.

2006-08-17 @ 11:00:52
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Excessa

Joanna.. En ros till den som uppfann NIX!

Ninni.. Bara att klicka på länken så kan du fixa det. Ha det gott du med!

Nina.. hmm.. hussar kan vara lite kinkiga ibland.. men om det ringer när han inte är hemma kan du väl lämna hans mobilnr till försäljaren..

2006-08-17 @ 15:36:03
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback