Tacksam..

.. att jobbedagen idag är slut!

Bästa jobbkompisen VAB:ade.. och gjorde hon helt rätt i, för barnen och deras trygghet ska komma i första hand..

Fast dagen har känts som en katastrof.. många gånger var jag ensam på inkommande telefonlinje eftersom inloggningen glömdes bort.. och oj vad det har ringt.. emellanåt fick jag påminna mig om att jag skulle andas.. Flera gånger var jag på väg att skrika rätt ut Logga in för h-vete.. men det hann jag inte eftersom telefonen ringde.. Men det är inte bra att vänta o vänta.. o vänta lite till och hoppas att människan ska inse att något är fel.. Så imorgon ska jag gå in o säga till på en gång.. då slipper jag min egen irritation och förhoppningsvis kommer jag att hinna andas lite mer..

Mötte G i morse och han sken som en sol.. lördagstravet, som jag trodde blev endast 6 rätt, hade blitt 7 rätt.. Nice! Så alla som hade en travspelsandel rusade naturligtvis ut till alla resebyråer runt om i stan.. Äschan då.. ingen byrå hade några jordenruntresor för dryga 100-lappen.. inte ens en begagnad jordenruntresa gick att uppbringa..


Grattiskortet o telefonsamtalet gjorde att kontrollbehovet väcktes igen.. fick ett mejl med en uppmaning om att jag kan väl höra av mig.. Till vett o etikett hör väl till att tacka om man får något, så det ska jag göra.. Men jag vägrar att återgå till gårdagens beteenden! Visst känns det jobbigt att börja om igen, men min egen magkänsla börjar bli lite behaglig nu..

Hon inbillar sig att

Spratteldockan inte mer finns

och repet av tjära ligger utslängt på tippen


tippen som ligger på andra sidan

telefonen

så nära till hands


men för repet av tjära finns ingen mer plats

i magen, där det förut bodde


Repet av tjära har ersatts

av välbehagligt dunbolster och

bomull


Det behövs inte mycket för att gamla beteenden ska vakna till liv.. men har jag tagit mig igenom det en gång förut så går det, förhoppningsvis, igen..

På torsdag blir det bio med några jobbkompisar.. Offside.. förhoppningsvis blir det några skratt.. eller i alla fall ett par leenden.. leenden i gott sällskap..

O glad blev jag när jag idag fick inbjudan till surströmmingsmiddag på lördag.. fast jag äter inte så mye surströmming.. jag blir istället bjuden på sill.. o det tycker jag mycket om.. Fast sällskapet, tant M och M, tycker jag nog än mer om.. o M&M är ju rena rama godiset..

Idag är jag Tacksam.. att dagen idag.. vart prexis som den blev..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback