Testing testing..

Tittade in hos Nina.. o hittade ett test som jag inte kunde motstå..


Vård & Känsla (800-1000 p)
31956-50

Du ser till livets villkor och är en vårdande person. Du bryr dig om andra och vill att ditt jobb skall vara meningsfullt. Du skulle trivas lika bra i jobbet som agronom som barnskötare. Vad du väljer har att göra med hur lång tid du är beredd att studera.
Andra yrken där du troligen skulle komma till din rätt är:
Förskollärare
Barnmorska
Zoolog
Djurskötare
Psykolog
Terapeut
Socionom
Sjukgymnast
Personlig assistent
Dietist
Trädgårdsarbetare
Veterinär
Präst
Diakon

Ja, veterinär ville jag bli när jag var litten..(men kom på att risken jag skulle få se blod var på tok för stor ;) har ett tidningsurklipp från det jag var nästan 15 o lokaltidningen gjorde ett reportage i byn jag bodde i..
Djurskötare är jag utbildad till och har jobbat med i 10 år..
Det jobb jag har idag är inget av de andra.. men meningsfullt o det handlar om att serva andra på sätt o vis..

Nu är det dags för skönsång..


Kommentarer
Postat av: Annela

Konstigt att inte lärare fanns med bland yrkena. Där tar man vekligen hand om folk numera: elever, deras föräldrar, kolleger, skolledning och sist och minst sig själv.

Postat av: Inga M

Excessa: Jag ville bli veterinär när jag var liten, ända tills jag insåg att det innebar plikter som att t.ex. dela en kalv i kons moderliv om den fastnat och inte kom ut!! Sedan dess är min beundran för veterinärer enorm. Hur kan någon göra detta som jag antar ändå måste göras??

Annela: Du har himla rätt! Med omhändertagandet till höger o vänster i lärarjobbet (som jag har nu) Lärarjobbet är i alla fall oblodigt, förutom när de små liven slår sig.

2006-08-02 @ 09:10:22
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Barnmorska, djurskötare och veterinär kan jag tänka mig förutom de med stjärna i min egen lista.

Nu efter min utbrändhet måste mitt arbete vara något kreativt eller med djur, det känner jag. Inget annat duger och det är ju sagt att nu är det mina ord som gäller. Så jag hoppas på det ultimata drömjobbet för min del... äntligen.

2006-08-02 @ 10:29:18
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Excessa

Annela.. ja, du har rätt.. det är konstigt de inte tagit med det yrket..

Inga.. Ja, just ungefär såna tankar fick även mig att avstå.. Vilken himmelens tur att vi alla är olika för annars hade det ju inte funnits några veterinärer, eftersom både du och jag avstod..

Nina.. jag Hoppas o Önskar att du hittar Ditt drömjobb..

2006-08-02 @ 20:27:21
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback