Änteligen!

Fredag! Slut på jobbeveckan! En jobbevecka där lättjobb blivit svårjobb.. bara att hålla reda på förändringarna har varit ett halvtidsjobb.. o reseplanerandet ett annat halvtidsjobb.. tur i alla fall att vi är 2 som håller i trådarna..
Fast i onsdags fick jaget väldigt mycket ros för sådant jobb då en karl kliver in o frågar efter henne.. Som vanligt börjar hon leta i minnet var hon kan ha sett honom.. fast rösten känner hon ju igen.. hmm.. när han presenterar sig så faller alla pusselbitar på plats för hon har reseplanerat o fixat flera gånger till honom.. hans tacksamhet var stor för fixandet gjorde att han kunde koncentrera sig på det han skulle göra.. Jag kan bara säga som så att jaget sög i sig varendaste tacksamt ord.. o hon var värdig varendaste ett!

I går kväll var det avslutning på line dance-kursen.. 3 kurser samlades samtidigt o svängde och stampade i takt.. jaget kunde inte följa med i alla turer men den energi och livskraft som förmedlades kändes ända ut i fingertopparna.. ja, tillomed hårrötterna reste på sig.. Efter 1 timmes dansande blev vi bjudna på glögg o pepparkaka, julegröt och skinksmörgås.. o så kom tomtefädrerna o delade ut julpaket (till de som hade delat med sig när de kom).. jaget fick en liten söt tomtenissa som sitter på en gunga o filofiserar o nu sitter hon i taklampekonstruktionen o fundilerar över livet o kärleken.. Hoppas den som fick Lillebrors kolor tycker om de kolorna.. annars är de nog bjudvänliga..

Vaknade i natt av att mensvärken knackade på dörren.. men jaget vägrade släppa in den.. kastade in en värktablett o egenhändigt konstruerade muskelavslappnande övningar.. o det fungerade.. somnade om men vaknade trött med den där snuv-viruslukten i näsan.. host, harkel, snyt.. stanna hemma? Nä, det är alldeles för mycket på jobbet.. vill inte lämna allt svårjobb åt bästa jobbkompisen.. parvlade mig iväg men tog bilen med mig eftersom jag skulle få hämta hårbollarna efter jobbet..
Men nästa gång jag vaknar o känner mig virus&snörvelattackerad ska jag inte alls kliva ur sängen eftersom urklivningen gör att jag känner mig en anings piggare..

Innan vi gick hem från jobbet så fick vi juleklappen från jobbledningen..
Ett halvkilo
 + 2 stycke
Ja just det.. hälsotänkandet är prioriterat, i alla fall i tanken.. varför ska man vräka i sig en massa godis just bara för att det är jul.. Har ju inte ätit upp merci-asken jag fick av L för 1 månad sen när jag hade lejonmadammerna en helg.. Till nästa år ska jag föreslå ett presentkort på någon välbefrämjande anläggning.. eller kanske att man i alla fall får möjligheten att välja..

Hårbollarna blev i alla fall alldiles till sig när jag kom o öppnade dörren.. eftersom de är lärda att itne hoppa så for de runt benen som ena ormar och svansarna gick som värsta propellrarna.. så Underbart att möta dem.. när vi kom in i trapphuset så visste de prexis till vilken dörr de skulle.. efter prommis o mat så ligger de här bredvid o slappnar av.. drömmer lite, snarksnusar o sparkar lite.. Jag tror att de gillar att vara här.. kanske ser de det som en liten semester.. o eftersom de inte ens reagerar på när jag hostar eller kliver upp så gissar jag att de känner sig ltie trygga här..
Förresten så är de också snälla.. hittade ett julpaket från dem i deras väska.. God Jul L önskar D & G! Satt o fingrade på det en liten stund.. sen bestämde jag mig för att jag ville öppna det.. Ååh, så GLAD blev jag.. ett presentkort på norrlandsoperan! Så underbart! Tusen tusen Tack till Hårbollarna!

Veckan har inte innehållit speciellt mycket flirtande.. kanske för att jobbet har krävt många tankar.. + pms-humöret.. orkar helt enkelt inte.. fast jag vet det blir en ond cirkel.. att inte orka kan ibland vara förödande.. för ger jag mig bara tid så ger det så fruktansvärt mycket energi igen.. Men närvaron finns där.. Ögonblickarna finns där.. Och i spontanmötena så känns det som att den gråa, svarta, regniga vardagen trängs undan av glädjen i att möta varandra.. mm.. o så har han börjat ta omvägen förbi vårat kontor ibland när han kommer på morgonen o ibland när han går.. hmm.. Svårt detta..
MEN det är ju bara svårt när jag försöker göra något av det.. När jag är i Nuet som är.. så är det ju bara underbart.. Närvaron är Underbar! Ögonblickarna är Underbara! Och det är ju det som jag ska ta vara på.. detta nuet! För morgondagen vet jag ju inget om eftersom jag, hittintills, varit förskonad från synskhet..

Och just NU i detta.. så har jag många timmars ledighet tillsammans med 2 sköna hårbollar..

I tillbakablickarna så har jag fått många sköna bilder att bevara i minnet..

Livet är nog ändå rätt gott! Och leende..

Kommentarer
Postat av: Visionary soul

Jag tror... att mörkret håller på att ta ut sin rätt, lite. Känner man sig inte yster och energifull, så får man hushålla en stund. Det blir snart vår... och flirtisen finns säkert kvar... så njut av det lilla du orkar, just nu. Det kan säkert vara alldeles tillräckligt bra. Med blickar och leenden, som ger ebergi.

Ibland är det läge att våga, och ibland är det läge att vila, vänta. Kanske är det ett viloläge nu.

Fint att du fått så bra presenter! :-) Och att vovvarna har hittat hem, hos dig. Det är både du och de värda.

Postat av: Excessa

VS.. Absolut! Mörkret tär på krafterna.. Det lilla vita som visade sig i torsdags var så efterlängtat att jag _nästan_ dansade när jag kom ut på morgonen.. ;-)

Och Jo, det är nog tid att låta allt vila.. kommer det så kommer det.. Har ju en tendens att dra iväg o drömma, vilket inte alls är fel, men nu är ju nu och inte i morgon.. :-)

Mmm.. misstänker jag kommer få nån sorts chokladchock nån av de närmaste dagarna.. ;-) De andra blir nog förhoppningsvis enbart njutning..

Tack för dina ord! Var aktsam och omtänksam även med Dig!

2006-12-08 @ 22:27:39
Postat av: Inga M

Var det inte Platon som tyckte att den här typen av relationer mellan man o kvinna var bäst: det här att flirta o tindra? Det kanske kan vara i evigt också. Jag menar att om man låter det stanna vid det så går det aldrig över utan kan fortsätta att förgylla vardagen istället för att utveckla sig till en strid om tandkrämstubsklämmandet.

Fast jag kan ha missuppfattat Platon helt. Mina fördomar om honom bygger inte på några intensivstudier precis.

2006-12-09 @ 05:26:17
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Excessa

Inga.. hmm.. är ju nyinflyttad så jag känner inte Platon.. Men jag håller absolut med Dig om att man ska försöka bevara flirtandet och tindrandet i vardagen o strunta i hur tandkrämstuben kläms på.. I värsta fall kan man väl ha varsin tub.. o blir kinkigheten alltför stor så är det nog lika bra att ha varsin lägenhet också..

2006-12-09 @ 15:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback