I går morse..

.. fick gammelhårbollen ett litet pratryck redan vid 05.15.. jag tittade på klockan och började fundera på om jag verkligen tog nattaprommisen med dem, eller hade de inte varit ut sen strax före 18.. kom fram till att vi visst hade varit ut vid elva-tiden så någon panik borde det inte vara fråga om.. middag hade de också fått så ingen panik där heller.. o vattenskålen kom jag ihåg att jag fyllt på eftersom minnet påminde sig om att hälften av vattnet hamnat på golvet när jag ovarsamt varit lite klumpig.. så gammelhårbollen fick en liten brysk tillsägelse att lägga sig igen och det gjorde han.. o värmde mina fötter den raringen.. När jag pratade med Gammelhårbollen stod Lillhårbollen bredvid o väntade på vad som skulle hända.. med en av mina fårskinnstofflor i mun.. eftersom det inte blev någon promenad så hoppade han upp o la sig raklång bakom min rygg o värmde den.. Vid halv åtta bestämde jag mig för att nu var det dags att kliva upp.. o båda kom med varsin av mina tofflor till mig.. Små gula Hårbollar är allt bra omtänksamma om jagets fötter.. Kelsjuka är de också.. däremot är de inte alls pussiga såsom lejonmadammer, men det gör inget..

Mellan promenaderna i går, och idag, har jag mest sovit.. Vansinnigt trött och det känns som om mörkret krypit under skinnet på mig.. I och för sig så är det ju inte så konstigt för det är vansinningt mörkt ute.. o är det inte mörkt så är det dimmigt.. Sistapromenaden i går gick vi längs en väg som inte har några gatljus.. Becksvart! Tur jag hade hårbollarna som ledsagare för de följde ju bara dofterna efter vägkanten, och jag följde dem.. Rätt som det var så hade jag något som rispade mot jackan och jösses vad jag hoppade till.. men det var bara ett träd som fallit tvärs över vägen.. men vilken tur jag hade hårbollarna som stannade upp lite i kopplet för annars hade jag stått på näsan..

Lyckades i alla fall se Harry Potter-filmen på kvällen.. hmm.. jag hade för mig jag sett den förut men kanske hade jag lyckats lura till imellanåt.. nu lyckades jag se hela, innan jag somnade om..
Jag är urusel på att forma mina tankar om saker o ting men.. filmen gjorde mig skitförbannad i början.. Harrys moster, man o barn som rent ut sagt mobbar honom.. kusinen som är bortskämd så det finns inga ord för det.. men det finns säkert människor som är såna (må jag bli skonad från dem).. Fast det visar sig ju att det är självkänslan som är obefintlig hos släktingarna, o då kan det hända det visar sig på det sättet.. Tack o lov så kommer Hagrid för att hämta Harry och inhandla nödvändiga saker till Hogwarths Skola För Häxkonster Och Trolldom.. Det är mycket elakingar med i filmen, som de som medvetet slår ner motspelarna i Quidditch-spelet.. och omedveten som när Ron säger en kommentar om Hermoine och hennes "duktighet".. Men Harry är en smart och tänkande kille och inser vilka som är vänner och vilka som är fiender, i alla fall när det handlar om vänskap.. så till slut blir Harry, Ron och Hermoine bästisar.. o de blir också kompis med Hagrid som säger saker som kanske inte var så bra att säga.. Med gemensamma krafter ger de sig ut i okänt land för att fånga den bov de tror är bov.. Men det är ju bara så att utseendet säger så lite om oss som människor och ibland blir vi lite lurade.. Vilken tur att vi har all rätt att ändra oss i meningar vi trodde vi hade..

I morse vaknade jag alldeles själv.. inget prat från Gammelhårbollen utan han låg nöjd med huvudet på mina fötter.. o Lillhårbollen vid sidan av mig med en toffel under huvudet.. och dagen har bestått av promenader och sovande.. När jag lägger mig i soffan så kommer Gammelhårbollen o frågar om han får hoppa upp o lägga sig innanför mina fötter.. o Lillhårbollen tittar på mig o frågar var han ska ligga.. jag makar mig bakåt o säger han får plats framför magen min för han är så liten.. han hoppar upp o kura ihop sig..  o så sträcker han upp huvudet o ber snällt att jag ska klia han lite på halsen.. och visst gör jag det.. Fast han tycker nog det blir lite trångt så han går strax ner.. Men han är en liten raring.. när han ligger på golvet o jag stannar till o tittar på han så lägger han sig på rygg o låter svansen gå som en propeller..
Gammelhårbollen Är gammal o ligger mest på något mjukt underlag i sin egen värld.. men innan han kliver upp i soffan så tittar han frågande på mig o ber om lov.. när jag säger Varsågod så rullar han ihop sig o drömmer om ängar fyllda med vackra tjejer.. o snarkar gottit..

O fast jag hela tiden har glömt stoppa godis åt dem så har de ändå varit glada för alla promenader och soff/sängliggande.. Underbara hårbollar som bär mina tofflor till mig både i tid och otid..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback