Idol..

.. hmm.. Jag har inte sett speciellt många avsnitt men ikväll lyssnar jag med ett öra.. o jag erkänner att jag evenuellt kan vara lite oneutral.. eller kanske en anings påverkad..

Bland annat så har jag ju en förkärlek för dialekter som kommer från vintervita trakter..

O så kände jag igen stället där en av deltagarnas gamla vänner o fans befann sig.. bodde ju på just den orten en vinter (för läänge sedan) o jobbade på just det stället.. och som jag kommer ihåg det (med ett minne som är mycket selektitvt) så var detn tiden en skön tid..

O i tillbakabilderna de visar så känns en av dem närmare det sätt som jaget känner sig som..

Tack o lov att vi alla får vara, om vi bara vågar, de vi är..  Sen att tycke o smak är olika är ju bara skönt för hur skulle det se ut med en värld där alla lyssnade på samma sorts musik.. kanske och evenuellt en aaanings enformig.. o alla tyckte att en o samma människa var söt.. huvva, stackars den människan.. skulle inte vilja vara den jag..

Om jag har röstat? Kanske det kanske..

Uppdaterat:
Jag var visst inte ensam om att tycka som jag gör ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback