Nöjd..

.. blir man nog aldrig.. I dag har vi haft bara ca en fjärdedel så mycket arbete som en normaldag.. o då blir jag trött av uttråkning.. När det är mycket så glömmer man saker för man tänker att man ska göra det sen, ska bara göra det här akuta nu .. när det är lite så tänker man att jag hinner sen eftersom jag har så lite att göra nu.. o helt plötsligt så har sen både kommit o gått flera gånger.. Fast jag kom i alla fall ihåg att göra flera saker idag..

Jag kom oxå ihåg att hämta pengar till transportkortet som jag måste köpa i morgon.. det är jag glad för eftersom jag sällan brukar vara så pass vaken på morgonarna att jag kan promenixa till jobbet..

Förhoppningsvis kommer jag ihåg att kliva upp i morgon och på fredag, men sen behöver jag inte kliva upp på 9 dagar för nästa vecka har jag semester.. Konstigt nog så längtar jag liiite efter nästa vecka..

Helst av allt skulle jag vilja åka ner till min vän E som bor i Sifferbo.. på vägen ner skulle stanna till hos N o räcka vacker tass till hennes vovsingar.. sen blir det nog ett stopp hos A-M o hennes lejon med puppisar.. När jag ändå är på väg söröver så måste det ju bli ett stopp i Gävle, o dit ska jag ta med alla körsbär-i-likör som blivit över i jul.. När jag väl är i Gävle så är det inte alls långt till Södertälje.. o någonstans i de trakterna tror jag (gissar vilt med andra ord) det finns en tant G som jag oxå väldigt gärna skulle vilja titta in hos.. Och delfineriet får jag för allt i världen inte glömma..

När jag väl kommit ner till min vän E så är det ett måste att titta in till M och P-A, annars blir de lissna på mig.. Men inte ens vilda eleftanter skulle kunna hindra mig från att titta in till dem..
Och eftersom jag ändå är i Dalarna så tror jag att tar en tur förbi ridskolan för att få en inblick i ett annat liv..

På hemvägen får det nog bli en vända förbi västkusten för att räcka vacker tass till en göörsnygg rödhårig irländare.. o när jag ändå är åt det hållet så kanske jag skulle titta in i lådan hos ett par katter med matte i de takterna.. sen får det nog bli en tur genom värmlands underbara skogstrakter o kanske en koll att vissa tak slutat regna igenom.. o så måste jag ju få räcka väldigt vacker tass till hundarna i huset.. Jag hoppas att de är väldans pussglada för i så fall ska jag skämma bort dem ordentligt..
Sen skulle jag nog vilja stanna till hos en svart, egensinnig skönhet i västernorrland, för det ligger ju ändå längs hemvägen, förhoppningsvis så är både skönhet och matte vaken när jag kommer förbi..

Hmm.. det kan hända jag glömt någon som väldigt gärna skulle vilja ha besök av mig.. men det är lugnt.. skicka ett brev med kartbeskrivning så tittar jag in även hos Dig.. 

Ps. Kom ihåg skicka med en tydlig beskrivning på åt vilket håll jag ska vända kartan för att komma rätt, annars vet man aldrig vars jag hamnar.. Ds.

Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Klart Du ska titta in här i de värmländska skogarna och kolla taket och våra fyrbentingar! Du skulle nog trivas här några dagar med dem o oss. Här finns rum. Välkommen! 5 kilometer från Svensbyn vid E18 strax öster om Årjäng. Lätt att hitta!

Postat av: En liten tant

Jag och stadens blåsorkester kommer att stå mitt på E4:an med banderoller: "Välkommen Excessa" och sedan eskortera dig till min boning! En granne i huset har en stor schäfer, så tasskakning kan utföras även här!

2006-12-28 @ 12:56:33
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: Nina på Johangården

Här finns åtta tassar att skaka så du bör nog stanna en vecka i alla fall. Fast Byhåla är så trist att stanna i. Vi kan väl ta med hundarna och åka någon annanstans och skaka tass. Så får vi båda en utflykt.

Tror också att jag följer dig till Gävle för att inkassera de kvarvarande körsbär-i-choklad. Vi kan dela på dem.

2006-12-28 @ 16:23:26
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Inser också att jag är urusel på att besvara mail och att skriva kommentarer just nu. Vet inte vad det är som gör att jag inte känner mig orka det. Jag läser i alla fall vad alla skrivit...

2006-12-28 @ 16:24:17
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Excessa

Inga.. Åh, det låter gott o vara värmlänning några dagar.. o med den beskrivningen så tror jag absolut att jag hittar..

Tant.. Underbart! Då finns det inte den minsta risk att jag missar.. o sen kortege genom staden.. Jaa, vill det jag!

Nina.. Okej, men då stannar jag till o fikar lite medans Du packar, o sen fortsätter vi alla 4 på en veckas tripp runt halva landet.. o så kan du hålla i kartan imellanåt så kanske vi åker åt rätt håll.. alltså dit näsan pekar..
Jag tror att Dina kommentarer o mail bara behöver lite stillsam eftertanke o vila en stund.. Det blir ju så inimellanåt.. När det blir tid till vakning så kommer de tillbaka ska du se.. Huvudsaken är ju att de är hemma hos Dig o inte på rymmen, för då vet man aldrig varsåt det lutar..

2006-12-28 @ 19:56:22
Postat av: Gsan

Småland , välkomnar dig skriv en gärna en rad då färden går hittåt ler*

2006-12-28 @ 20:50:06
Postat av: Excessa

Gsan.. Thank U! hmm.. ahaa.. Ja, men det är ju åt det hållet, söröver alltså, o med andra ord så måste det ju ligga i närheten av Södertälje.. Var beredd för intitten blir nog under nästa veckas andra halvår.. Tror nog att jag stannar en månads dagar eller så.. fast skulle Du bli less får du lova att kasta ut mig..

2006-12-28 @ 20:57:44
Postat av: Gsan

IN kommer du men ut kommer du aldrig Moahhhahhha* skojar bara, tror nog vi kommer stå ut med dig ;)!

2006-12-28 @ 22:01:57
Postat av: Excessa

Gsan.. hehe.. ska bara hyra ut lägenheten i 2:a hand ett halvår eller så, sen kommer jag.. ;)

2006-12-29 @ 21:48:52
Postat av: Gsan

Ok, vi väntar! på dig Moahhha,...
;)!

2006-12-29 @ 21:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback