I dag valde..

.. jaget bort bussen hem o tog en promenad istället.. vilket medförde att hela hockeymatchen spelades utan att jaget såg den.. o kanske var det Därför dom förlorade.. för Tänk Om.. jagets tittande hade påverkat oss positivt.. då hade vi vunnit..

Jag vet inte hur många gånger jag hört; tänk om inte om funnits.. då hade allt varit på ett helt annat sätt..
Som vanligt så kommer jag inte på några exempel.. men det är mycket som hade varit annorlunda om inte om funnits..

Men att tänka att om inte hade funnits.. är ju som att skylla allt på något/någon annan.. att inte ta ansvar för egna handlingar o görande..

Jo, visst inträffar det händelser både nu o då.. o kanske missar vi vårt mål på grund av det.. men då träffar vi ju något annat istället.. o vad är det som säger att det skulle vara sämre..

Kusin C kunde inte komma igår.. hon o sonen hade fullspäckat program på gymnasieskolan han kanske ska börja på.. o visst var det tråkigt.. men hon har mitt fulla stöd när hon väljer att ägna sig åt sonens intressen.. o nu när jag inte har någon allergiframkallande promenad- o goosevän kan jag ju åka upp till dem någon helg.. det är ju ändå bara cirkus 25 mil..

Om inte kusin C hade ringt.. så hade jaget, kanske, inte plockat undan.. o dammsugit.. o moppat.. men det vet jag inte.. för nu blev det som det blev.. o jaget är inte speciellt ledsen för det.. snarare tacksam..



Om inte om funnits..

så hade

omfamningen.. bara blivit en famning.. 
omformning.. en.. form..
omdömet.. hade blivit en.. dom..
omsorg.. bara.. sorg
omprövning.. ett evighetslångt.. prov..
omslutningen.. hade ingen början..
omtyckt.. blev endast.. tyckande..
omvårdnaden.. tungt o tvunget..

o omtanken.. hade bara blivit en.. tanke..

Excessa


Kommentarer
Postat av: underbara jag

Kikar in och kollar om det är städat...*kikar*

2006-02-16 @ 23:32:20
Postat av: Lena

Vilka OM ord!
De var otroliga guldkantade tankekorn!
Tack...

Postat av: flasknosen

Den var verkligen bra, om om!

2006-02-17 @ 11:46:51
URL: http://flasknosen.blogg.se
Postat av: HOM

Hej vännen
Min dator håller på att gå sönder :=(
men kikar in och ger en fredags kram !
Trevlig helg

2006-02-17 @ 21:21:54
URL: http://blogg.4onlyme.net/
Postat av: Excessa

underbara jag.. Du kikade väl bredvid datorn.. o på köksbordet.. Där är, var, det rent =o)
Lena.. Tack, dina ord värmer.. har aldrig sett mina ord som guldkantade.. =o)
flasknosen.. Tack.. Försöker vända negativt till positivt.. Lyckas ibland.. =o)
HOM.. nej, vad tråkigt.. hoppas det löser sig fort med datorn.. Önskar dig en mysig helg.. =o)

Ösnkar alla en mysig helg med mycket skönhet.. i form av musik.. o sport.. o slöhet.. eller bara precis vad Ni vill ha.. =o)

2006-02-18 @ 20:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback