Jaget är en..

.. tävlingsmänniska.. även på arbetstid.. igår så kopplade hon över telefon till D o sprang.. för att titta på sprintfinalen.. o det gav utdelning.. Björn Lind var först framme vid mållinjen o tog Guld..

o Anja tog också Guld..

SJälv skulle jaget nog passa bäst som tränare.. eller vallare.. eller bara en i teamet.. för då får hon hjälpa till att lyfta fram andra.. Jag skulle kunna valla om skidorna för någon annan hur många gånger som helst.. ända tills de blev nöjda.. o glada.. Men att själv vara i den situationen att måsta tala om för andra att saker inte är bra.. att de måste göra om vallningen igen.. o igen.. o igen.. ända tills jag känner att det är bra för mig.. det är svårt..

Men det går.. med övning.. övning.. o övning.. o ännu lite mer övning..

Övningar på

.. att tänka.. innan.. orden släpps ut..

.. att förklara.. så andra förstår..

.. att andas djupt..

.. att stoppa irritationen där den hör hemma.. i papperskorgen..

.. ta ansvar för egna känslor.. o inte skylla på andra..

.. att fokusera på det som är Bra med jaget..

.. att slänga skuldkänslorna på soptippen..

Men övningar så går det.. o ju längre.. o oftare.. tankarna styrs till leenden.. o fokuserar på skratten.. desto lättare går det..

För ett tag sedan träffade jag en psykolog.. han hade varit på en föreläsning där det frågades om de som var där valt yrket för att de var altruister.. eller egoister..

Själv har jag fått lära mig att om man är egoist.. så är man bara elak som tänker på sig själv..

Omprogrammering håller på att ske.. o idag gör jag mitt bästa för att vara egoist.. ibland är det tufft.. o det är tungt att säga ifrån.. men klokord.. tankekorn.. o leenden hjälper.. att hitta andra bloggare som är ungefär som jag.. det hjälper nog allra mest.. igenkännandet.. o gemenskap.. betyder mycket..


Kommentarer
Postat av: Joanna

javisst hjälper det
när man hittar nån som tycker och tänker precis som en själv!

Och tack för grattiset!
på min födelsedag! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback