Tiden..

.. uppfattas olika av var och en av oss.. beroende på vad vi upplever.. men.. Din tid.. o Min tid.. är lika sanna som den känsla vi har för den.. var och en för sig.. oberoende av varandra..

Kusin C ringde förra veckan.. Överraskande.. o Glädjande.. Mycket hade hänt.. skiljsmässa.. o ny man.. dottern hade tagit körkort o sonen skulle kanske börja på en gymnasieskola i min stad.. de ska ner o titta i  veckan o kusin C tyckte det skulle var kul o träffas.. Jaget blev väldigt glad.. o tänkte genast att nu måste jag städa.. i nästa andetag så försökta hon skaka bort de tankarna.. för kusin C är inte en av dem som kontrollerar städningen..

Jaget är som en liten hamster.. eller något annat som samlar på.. det mesta.. som kan vara bra att ha.. Det finns inte speciellt många prydnadssaker som samlar damm.. men vem behöver det när dammet samlar sig så bra själv..

Dammsugaren fungerar i alla fall fortfarande.. liksom komihåget hur en skurmopp ska dras över golvet.. så nu är det ,faktikst, lite städat.. bara diskbänken kvar.. men den tar jag i morgon.. o så gardinbyten o fönsterputs.. men det tar jag till våren.. eller sommaren..

Köksbordet och rumsbordet är däremot nästan helt bortplockade.. o kökssoffan är sittbar till 2 tredjedelar..

Blommorna är vattnade.. ja, de som fortfarande är gröna.. den där bruna saken ska jag lägga på komposten.. strax.. eller en annan dag..

Nu är det bara lite mat som ska göras.. till middag.. o lunchlådor i veckan..

Jo, just det, pausade en stund i städningen o tittade på ett UR-program om Mindfulnes.. o en man sa att.. Den enda tiden man kan leva är.. Nu..

Ibland är det bra att städa.. som till exempel idag.. för jaget återfann flera klokaordböcker..


Ägna dig åt allt det
Goda du förtjänar
och Önskar Dig.

Ge dig själv Sinnesfrid.

Du förtjänar att vara Lycklig.
Du förtjänar Glädje.

Mark Victor Hansen

Kommentarer
Postat av: Lena

Underbar insikt och underbart tankekorn...

Postat av: Namnen

mmm.. tankekorn är underbara.. o väldigt nyttiga.. och kan sätta frön i sinnet som vägrar vissna..
En varm tankekram till Dig!

2006-02-14 @ 22:15:49
Postat av: Lena

Detsamma till dig...

2006-02-14 @ 23:27:51
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback