Underbart..

.. blå himmel o solstrålar som värmer den djupaste frost.. i alla fall utetermometern som stigit från 22 blå grader i morse till nollgradigt när solen träffade den.. Då upptäcker jag att jaget inte ser bra ut.. det spelar ingen roll hur jag än klär upp mig.. eller försöker fixa till en nyvaket rufsig frisyr.. jaget ser i alla fall inte bra ut.. eftersom fönsterrutorna skymmer sikten.. Men fönstertvätten får vänta tills det blir mildare ute.. så jaget kommer inte att se bra ut på länge än..  Fast.. på tisdag har jag tid hos frisören..

Kylan gör att det även inomhus blir lite svalt.. ett gammalt dragit trähus anpassar sig rätt bra efter utomhustemperaturen.. så i natt var det skönt med ett par värmepaket i sängen.. en bakom ryggen o en vid fötterna.. månntro jag kan vägra lämna tillbaka hårbollarna när grannen kommer hem.. Skulle inte tro det.. men jag har ju 2 fårskinnstofflor som värmer rätt bra.. en får vara glad för det lilla ibland..

Dom är rätt roliga, hårbollarna.. i morse började de försiktigt putta med nosen på kinden vid 6-tiden.. men eftersom jag inte ville gå upp så vände jag på mig.. o fick ligga o sova en hel halvtimme till.. då kom nästa atack.. lite intensivare denna gång.. men inte värre än att jag än en gång kunde vända på mig.. samma sak efter ännu en halvtimme.. vid 8-tiden började den äldre prata o försöka övertyga mig om att Nu är det berkligen dags att stiga upp eftersom dom var både hungriga o behövde gå ut.. när den gamle börjar prata.. yla, gnälla, småskälla, då orkar iaf inte jag ligga kvar för det kan man inte vända sig bort från.. så jag gick upp.. men inte var de speciellt nödiga när vi kom ut.. förutom på att springa hem till en löptik inte så långt härifrån.. kopplena hindrade dem från det..

Så frågan är väl om det alla gånger lönar sig att vara ihärdig.. ibland får man nog bara göra det bästa man kan.. o för den delen så går det att vända saker till ens egen fördel..

I går kom jag lagom hem från bion för att se Six feet under.. så nu har jag inte missat första delen.. o förhoppningsvis så kommer jag ihåg att se andra ikväll kl 21.20.. Gillar den serien..

Men nu är det tvättstugan som kallar.. tycker att det är jobbigt att tvätta.. eller är det springet dit o från som är jobbig.. lägga i maskin.. byta till tumlaren.. hämta tvätten.. ett evigt kretslopp.. Fast jag är väldigt glad att jag inte behöver hacka upp en vak i sjön o stå där med händerna i iskallt vatten..

Kommentarer
Postat av: HOM

Hem vännen
Har en överraskning till dig ;=)
♥ klicka på länken....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback