Hittade en test..

.. på expressen.se.. Är du optimist.. tyvärr orkade inte min hemdator med deras alla massa många bilder o sånt som man får med när man öppnar något som hör dit.. eller också kände datorn att det inte var någon idé för mina poäng skulle bli fruktansvärt höga.. ;o)

Fast jag tror nog att jag är rätt mycket optimist.. jag tror att de mesta löser sig.. om man bara tar det lite lugnt o tänker efter.. kke att man får lov att ändra på några detaljer.. men det brukar för det mesta funka.. om man hjälper till o trixa lite så kan det kke bli ännu bättre än det var tänkt..  Oftast handlar det ju om kommunikation.. o att öppna mun är ju görlätt.. eller.. En andra del är ju att lyssna på vad den ändre säger.. o det är ju ännu lättare.. eller.. om man sen sätter lite ödmjukhet på det så måste ju allt vara självklart..eller..

Ja just det.. tydlighet kan kanske vara rätt bra o ha lite av..

Äh, jag är bara lite irriterad på chefen.. o fundersam på om jag varit tydlig både mot henne o de andra jag jobbar med.. Jag har ju börjat åka buss på morgonen för att sen gå hem efter jobbet.. jag har 2 bussar att välja på.. om jag åker med den första så är jag på jobbet 07,30.. tar jag den andra så är jag där någon gång mellan 08,10-08,20.. o själv så tycker jag det känns bättre att vara där i tid.. alltså åker jag med tidiga bussen.. Jag får ändå lite dåligt samvete att gå hem en halvtimme tidigare än de andra.. o jag sa till chefen att om det behövs så stannar jag till 17.. förra veckan var det bara 1 dag jag gick tidigare.. o nu när jag lämnade in tidrapporten så kom chefen in o sa att hon inte ville få några problem med att jag får för mycket övertid.. så hon tyckte jag bara ska göra mina timmar o sen gå hem..  Till saken hör att hon helst inte vill jobba med det "dagliga" arbetet utom i nödfall.. men nu var det helt ok att jag kopplade min telefon till henne..

Lite till saken hör att jag hittills, sedan 1 maj, har fått ihop cirkus 25 komptimmar (varav jag tagit ut 8 timmar ledigt).. medans hon, i höstas någon gång, hade runt 100 komptimmar.. Fast det är ju skillnad på drottningar o arbetare.. haha..

hmm.. är nog lite kinkig idag jag.. men det ska bli spännande att se vart min tele är kopplad i morgon när jag kommer.. till jouren.. eller kvar till hennes nr.. hmm.. undras just om skadeglädjen lurar runt hörnet..

Men ikväll är det idrottsgalan.. o Den ska jag inte missa.. hoppas jag.. fast gör jag det så kan jag ju se reprisen.. =o)

Ja.. just det.. Jag gick hem idag.. utan stavar.. men jag tror att det är mer min melodi.. lyssnade på musik i örat.. sjöng med ibland (när ingen annan var i närheten).. o trampade p rätt bra.. o det snöade.. o snöflingorna smälte på kinden.. o det var så vackert att se flingorna yra runt gatljusens sken.. =o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback