Ibland..

.. behöver tankar o idéer några dagar på sig för att hitta fram till jaget.. Jag o mina chefer har inte samma åsikt om när jag ska börja jobba nu när jag åker buss på morgonen.. Jag tycker jag kan börja 07,30 o så gå hem 16,30.. men de tycker att jag ska börja när nästa buss kommer till stan, 0815.. o så stanna till 17,15.. men eftersom jaget sen har 1 timmes gående hem så känns inte det såå himmelens roligt.. o telefon börjar faktiskt ringa när jag är där tidigt.. men nu på hemprommisen så kom jag på att jag kan ju åka med tidiga bussen o hoppa av halvvägs o gå sista biten till stan.. en rask halvtimmespromenad är inte alls fy skam.. hörde på nyheterna häromdagen att om äldre motionerar 15 minuter 3 gånger i veckan så minskar risken för demens.. o jag kommer få 30 minuter 5 gånger i veckan.. YIIHEEAAA.. vilket minne jag kommer att få.. för det måste ju nästan bli bättre eftersom det är 3 gånger så mycket motion än rekommenderat.. ;-D

Tänkte gjorde jag däremot inte mycket när jag var o köpte en cd/radiospelare.. som jag kan lyssna på när jag går hit eller dit.. när jag öppnade förpackningen så upptäckte jag att det inte fanns någon bärrem.. men finns det inga såna väskor att köpa så får jag väl plocka fram idérikedomen o sy en.. det kan väl ändå inte vara så svårt.. om man är envis.. o lite händig.. eller också kan jag ju ha den i ryggan.. så hädanefter ska det bli gladmusik i öronsnäckan..

Vaknade 03,45 i morse.. o det är väl inget mer med det.. om man somnar om.. strax efter 5 orkade jag inte ligga kvar.. gick upp o satte mig o lyssnade på tystnaden.. på morgonen innan alla vaknat.. är det en fridfullhet som iaf inte jag känner annars..

Träffade grannen när jag kom hem.. o nästa helg får jag ha 2 hårbollar som sällskap från fredag till söndag.. eller kanske till o med måndag morgon.. han frågade om jag är på väg att flytta snart.. men jag vet inte.. både vill o vill inte.. det är så mycket som påminner om vovsan här.. vardagssaker.. som att tappa en korvbit på golvet.. o komma ihåg att det finns ingen att ge den till.. som att vakna o sakna rörelsen från henne på natten.. eller på morgonen efter frukosten.. sista biten på smörgåsen var hennes.. den är det fortfarande på något vis.. 5 månader är inte speciellt lång tid.. o även om jag vill att det ska gå fort.. så hjälper det inte att stressa på..

Grannen är bra o prata med.. han förstår det här med saknaden..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback