klarade av..

.. att komma i säng FÖRE 22 igår.. o vaknade pigg som en mört när klockan larmade 05.45.. njaa, kke inte riktigt så pigg men fick iaf i mig gröt o kaffe.. o lyckades få med mig stavarna o bussen kom efter ca 13 minuters väntan.. Det är lite svårt det där med busstider eftersom jag bor mitt emellan 2 hållplatser där tiderna är angivna den avgår 06.55 från ett ställe 1 mil bort o ska vara framme vid nästa hållplats 07.30 6 km längre bort.. o någongång däremellan passerar den mig.. o förhoppningsvis ser den mig.. kom på att jag nog ska leta fram någon reflex så jag syns där jag står.. i mörkret.. mitt i natten..

Undrar vart uttrycket pigg som en mört kommer från.. kke någon som gjort en avhandling o kommit fram till det.. Förresten.. sover fiskar eller är de vaken hela sitt långa (allt är relativt.. kort jämfört med en elefant kke) liv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback