16 timmars..

.. arbetstid kvar innan semestern börjar..
på fredag den 28 juli 2006.. kl 17.00..

eller en anings mindre eftersom fikarasterna ingår i arbetstiden.. så det blir nog bara 15 timmar..
lunchen däremot är avdragsgill så den har jag inte räknat in..

Fast, chefen är ju en god motionsförespråkare så det utnyttjar jag till att ta några vändor i trappan under dagen, och på 2 dagar blir det kanske 30 min.. bara 14,5 timmes arbetstid kvar..
vad jag gör när jag kommit ner för trappen talar jag inte om.. fast idag flirtade jag bl.a. med en charmig flyttjobbare.. och önskade en äldre tant en skön dag..

men av dessa kommer nog C och jag prata lite och förhoppningsvis skratta en hel del.. förmodligen har jag bara 13 timmars arbettstid kvar.. innan jag går på semester..
vi har ännu inte kommit på vem som är mest förvirrad.. men jag är mest tantig så det måste vara jag..

Fast under den tiden så ringer nog telefonen ett antal gånger och människor i andra änden kommer att dela med sig av sina leenden till mig.. så jag har nog bara 6 timmar kvar att arbeta..
måste fråga chefen om jag kan få en web-kamera så jag kan se leendena.. måste ju jobba positiv arbetsmiljö..

och av dessa 6 timmar kommer jag att ringa till andra.. och av dem så är det många som tycker jag är lite tokig så vi skrattar rätt mycket.. så i slutändan har jag nog bara 1, eller möjligtvis 1,5 timmes arbetstid kvar innan jag går på semester..
äh, det är bara jag som är förvirrad.. de andra är nästan bara nästan förvirrade efter samtalan..
Tiden går fort när man har roligt..
o att ha roligt är ju inte att jobba..

Kommentarer
Postat av: Ninni

Snart, snart har du semester...och min börjar närma sig slutet...gulp, bara drygt en vecka kvar..var tog all tid vägen??

Postat av: Excessa

Ninni.. Tiden går fort när man har kul o ni har ju sett halva Sverige och mött många trevliga människor :-)

2006-07-27 @ 21:04:41
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback