27 juli..

.. tycker jag att vi reser till Hangö och Nådendal i Finland.. firandet av sjusovaredagen bjuder till karneval.. och en känd person från staden väljs till Årets sjusovare.. dagen till ära så hämtas denna person hemma i sängen o bärs till sjön för att kastas i vattnet.. Vilket.. hmm.. uppvaknade.. Måtte den människa känna sig utvald.. o vad skönt det skulle kunna kännas att vara okänd i de trakterna..

Den gamla bondepraktikan säger att om det regnar denna dag så kommer det att regna.. i 7 veckor framöver..

Och sover man över sju-slaget på morgonen kommer man att vara sömnig på morgonen hela året.. månntro jag sov över förra året.. tror jag garderar mig med trippla väckarklockor i år..


Kommentarer
Postat av: En liten tant

Men hugaligen - kastas i vatten. Tur att ingen där känner till mig. Har svart bälte i sjusovning!

Postat av: Excessa

Tant.. Jag är också glad att jag är okänd.. inte ens ökänd är jag.. i alla fall där.. =o)

2006-07-26 @ 18:50:50
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback