Äntligen..

.. en lugn jobbedag.. telefonerna har varit snälla o bara ringt hälften så många gånger som en jobbig jobbedag.. men det har ändå blivit dubbelt så många leenden och skratt.. det är skönt med lugnare dagar emellanåt..

I morse så frågade tant M om jag ville komma o hjälpa till o flytta möbler.. o det gjorde jag gärna..  andra tant M var också där.. Många skratt blev det.. o glädjen blev störra o större ju fler möbler som blev ihopskrivade och flyttade dit de skulle.. Jag är glad att jag kunde hjälpa till.. Köksbordet fick vi inviga med kvällsmacka och kaffe.. o imorgon är jag ditbjuden på pizzaparty.. mmm.. det kan jag mycket väl tänka mig att tacka ja till..

På lördag kommer A hit en vända med sin hårboll så hon får bekanta sig med mitt boende innan hon kommer hit nästa fredag.. Visst känner hårbollsan igen mig men hon har aldrig varit hit så både jag och A tyckte att hon skulle inskolas några gånger.. sen blir det nog att åka o titta på lite vattenträning.. o kanske, men bara kanske, att jag tar fjolårets premiärdopp på lördag.. =o)

Ex-grannen ringde o det har inte blivit några förändringar inför nästa vecka.. så måndag kväll hämtar jag hårbollarna och skjutsar grannarna till flyget.. sen ska jag bara njuta en hel vecka.. med goos och långa promenader.. troligtvis har många semesterfirare återgått till sina jobb så det är kanske inte så trångt runt sjön..

I dag har varit en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Lena

så gott att höra...att det har varit en bra dag!Vi behöver bra dagar...jämt!

Postat av: Inga M

Inte fel att ha semester alltså när andra börjar jobba!

2006-07-28 @ 07:44:35
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Ninni

Sista jobbdan förmodar jag...va härligt! Som sagt jag har ju bara en vecka kvar, dom fyra veckorna som känns oändliga i början bara visslar iväg.
Men det har varit en härlig semester med underbart väder!

Ha det bäst!!!

2006-07-28 @ 08:38:21
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Visionary soul

Så mysigt att du får vara med voffsa ett tag! :-) Du får passa på att njuta, då!

Och grattis... till sista jobbdagen idag! :-) Själv har jag en vecka kvar tills jag börjar jobba igen. Känns inte alldeles hemskt faktiskt! ;-)

2006-07-28 @ 10:15:19
URL: http://visionarysoul.blogspot.com
Postat av: flasknosen

Vad härligt att du arbetat sista dagen idag. Jag önskar dig en superskön semester, och att den blir perfekt för dig!

2006-07-28 @ 18:01:45
URL: http://flasknosen.blogg.se
Postat av: Excessa

Lena.. mm..

Inga.. Nej, absolut inte.. ibland kan det vara en fördel..

Ninni.. Tiden går fort när man har roligt sägs det *ler* Tack och hoppas din vecka blir underbar..

VS.. Ja, jag ska njuta varenda sekund.. till o med när gammelhårbollen börjar "prata" kl 6 på morgonen.. *ler*
Gott att du inte tycker att det blir hemskt att jobba igen.. :-)

flasknosen.. Tusen tack! Den här semestern ska jag ägna mig till att endast ta hand om mig.. på bästa sätt!

2006-07-28 @ 22:30:17
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback