Gåvor..

.. o underbara gester om hur mycket någon betyder för en är lätta att ge.. i alla fall till de vänner som är betydelsefulla..

Ofta går jag o tittar på kort.. kort som har en mening.. o ibland så känner jag att just det speciella kortet beskriver så väl vad jag känner om en människa.. o ibland är det bara ett vackert kort med en hälsning o en kram..

När kortet kommit fram så får jag ett tusende Tack.. o jag hör i rösten att denna enkla handlig betyder så mycket för den som fick den.. o det värmer mig så otroligt mycket..

Lika glad o varm blir jag när jag får ett kort i postlådan.. någon tänkte på mig i går.. o visar det.. o jag hoppas att den människan blir glad av att jag blir glad..

Nästa gång jag vandrar i en "betydelsefullakortafffär" så ska jag leta efter det raraste kortet med den skönaste bilden.. o posta det till mig själv!


Kommentarer
Postat av: Gsan

Underbar reflektion, varför har inte jag tänkt på det ? Vilken smart idé" ,...jag kommer och skräpar ned med lite otacksam ,*humor* !!men det är ej min mening..

Vykort små korta rader , vart tog dom vägen ?
Kanske dags för en vykortsrevolution ?

Då o då händer det mig att jag precis som du ;)! får ett kort ! och visst blir vi GLADA..!
OCH visst är det nåt speciellt att slicka lite på nåon (((Kunglighet)))) och skicka iväg en häslning ;)!
Bamsekram o go helg mvh Gsan

2006-07-08 @ 00:00:09
Postat av: Ninni

Att få ett kort eller brev i brevlådan är så himla kul för det är ju dessvärre inte så ofta längre!
Att göra någon annan glad är ju toppen...kan tipsa om nallebudet...jättekul grej!

Postat av: Excessa

Gsan.. *skrattar* din humor är inte alls otacksam, enbart igenkännande :-)
o nu för tiden (annat var det förr ;)) kan man hitta självhäftande frimärken.. ja, utifall man inte vill slicka någon i nacken vill säga ;))
En görgoo helg till dig med o massa kram!

Ninni.. Nej, tyvärr är det så.. o jag är skyldig jag med.. hrmmpf.. ;#) Jo, nallebudet har jag anlitat ett par gånger.. jättegulligt sak!

2006-07-08 @ 16:48:03
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback