Har lärt mig..

.. mycket idag.. i det nya programmet på jobbet alltså.. olika sorteringsalternativ mm mm som är Väldigt bra att kunna.. däremot har jag itne lärt mig alla nya signaturer.. förut hade vi bokstavssignaturer nu är det siffersignaturer.. gissa hur många gånger jag knappat in fel o fått upp ett stort meddelande: Ej giltig inmatning.. eller nåt sånt stod det.. Ja, det har varit en liten aaanings kaos o jag har knappt vetat ibland vad jag har gjort.. eller varit på väg att göra..

Kvart i fem gick jag in till chefen o frågade om vi skulle lämna det som är ogjort o gå hem eller om vi ska jobba över o göra det klart..
- Men vi kan ju inte lämna det så här o vi vet ju inte vad som händer i morgon. Det kan ju bli hur mycket akuta saker som helst. sa hon o började räkna upp allt som kan hända..
- Jo, jag vet. Det är så våra dagar ser ut.. O det var därför jag frågade eftersom "högstechefen" sagt att vi inte ska jobba över.. o hur blir det i morgon, är det bara du o jag eller kommer K också?
- Tror du inte att vi klarar det själva då? Blir det mycket tror du?
- Tja, har du tittat i gamla programmet något? (- Nej!) Allt är inte överfört därifrån till nya.. (- Nämen.. Ojojdå..) o just nu tar det längre tid att boka det vi har eftersom vi måste lära oss de nya signaturerna.. (- Ja, det har du ju rätt i.. ) i alla fall Jag tycker att det vore bra om hon kan komma! (- Ja, om hon kan så kanske det vore bra..)

Jag hade tänkt låta chefen jobba med sitt chefsskap alldeles utan inblandning av jaget.. men jag kunde inte låta bli eftersom det till syvende o sist är jag som jobbar med det dagliga.. o visst har chefen gjort sina insatser idag men hon har också annat att göra.. o hon är inte så händig på det dagliga att det går som en dans när hon sätter igång.. Har varit in till henne flera gånger idag o gett tips om hur man lägger upp o planerar bokningarna så att det underlättar för alla som jobbar.. o K som bara är in o jobbar några timmar då o då.. Kommer ju själv ihåg hur det var när jag bara jobbade halvtid o det tog ändå halva dagen att komma in i jobbet.. K gör det jättebra.. o i morgon ska jag be henne om ursäkt om o utifall jag låtit vrång idag.. för det är i grunden inte henne det beror på.. förmodligen är det min stress o rädsla att något ska bli fel nu när det är 2 program..

Fem minuter innan vi skulle gå hem upptäckte jag att det fanns bokningar som var omeddelade till kunden för morgondagen.. o det första är klockan 08.00.. sa högt till mig o de andra att den som kommer först i morgon Måste öppna gamla o ringa o meddela kunderna deras bokningar.. Förhoppningsvis kommer någon av oss ihåg detta..

Msn:ade med en jobbkompis i Sthlm idag.. han börjar semestern o åker till Paris i morgon.. Det är han väl värd för han har lagt ner mycket tid på det nya programmet.. jaget är nästan lite avis på honom.. men det är ju bara 19 arbetsdagar kvar innan jaget går på semester.. =o)

Armarna är fortfarande lika röda men de känns inte lika varma, tack o lov.. däremot börjar de där små knottrorna som kliar dyka upp.. men om jag är upptagen o inne i något så hinner jag inte tänka på att det kliar.. så kanske är det bra att det är mycket på jobbet nu.. Förmodligen är det nog sant det som sägs; inget ont som inte har något gott med sig..

Fick ett meddelande från en värmlandskompis.. hon hade måsta låta gammelvovven somna in idag.. 10,5 år gammal.. så nu blir det, om jag åker ner, bara 1 vovsa o 1 hus att vakta.. men jag funderar fortfarande på den resan.. Ska jag eller ska jag inte? Ger mig ju en chans att åka förbi dalarna, före eller efter, o besöka vänner.. o kanske åka förbi "kära" mor o visa upp mig.. hon som så många gånger sagt att det var sÅ länge sedan hon såg mig.. men om jag åker så kommer jag att prioriterar L.. henne som jag sällan pratar med men när vi väl pratar så är det som om vi bara fortsätter där vi slutade förra gången.. en vän som är mer värdefull än allt guld som glimmar! Kanske jag skulle börja med o fråga om hon vill ha ett litet besök eller kanske hon är upptagen då.. i så fall tar vi det ett annat år..

I en grannlägenhet är det en liten vovve som inte är så glad.. kanske har h*n nyss flyttat hit o matte/husse var tvungen att lämna den idag.. då kan man bli olycklig om man inte känner igen sig o blir lämnad ensam.. Om det händer fler gånger så tror jag att jag ska fråga om jag får bli kompis med h*n o så kan jag få lite sällskap på eftermiddagarna.. för fråga får man.. Tack o lov! Det gäller bara att inte döma eller ifrågasätta deras handlingar för jag har ingen aning om hur de har det.. vill bara vara lite snäll.. fast egentligen är jag egoistisk o tänker bara på mig själv eftersom jag Vill vara hundvaktis..

Kommentarer
Postat av: Ninni

Va snällt av dig att vilja vara hundvakt...vovven kommer att bli skitglad tror jag!!
Du verkar att ha haft fullt upp på jobbet idag...phu!!

Knottrorna du har är det soleksem?? För i såfall har jag ett bra tips..köp solpiller på hälsokostaffären!Skyddar huden jättebra!!

Okey,,,nu är det din tur att skriva skrivarcirkel...ditt ämne är som följer: Drömmar!
Ha en skön kväll, kram

Postat av: Ninni

Ja du såg att du skulle ge Flasknosen nästa ämne, kram

2006-07-03 @ 21:01:15
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Excessa

Ninni.. Ja, jag hoppas det. eller så är det bara tillfälligt som den är ensam.. Jupp.. fullt upp på jobbet nu när allt är lugnt o alla kunder har semester.. *skrattar*
Jo, det är soleksem.. solpiller.. har jag aldrig hört talas om.. däremot stolpiller.. men ingen av mina stolar har några problem.. än.. hihi

Åh, tack! Drömmar tycker jag om.. oavsett om de kommer från ugnen eller fantasiens värld.. mmm..
Ha de godis du med, kramar!

2006-07-03 @ 21:02:23
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: Josephine

jag har oxå börjat få soleksem om jag brännt mig hårt, det hände inte när jag var yngre utan har kommit nu de senaste ca fem åren.

och visst... jag vill vara kattvakt åt grannen under, men de verkar ha löst det inom familjen nu... *snyft* kanske ska sätta upp lapp i snabbköpet? jag är ju ändå hemma i sommar...

2006-07-03 @ 21:31:38
URL: http://giraffen197.webblogg.se
Postat av: Excessa

Josephine.. ajajdå.. för mig så ligger det i släkten, både moster o mor hade/har samma men i olika grad.. o jag hade inte heller när jag var yngre utan det började i 25- årsåldern.. men det gör inte så mycket eftersom jag numer har en orsak, varför man nu ska behöva det vet jag inte, att ligga inne o läsa eller göra nåt annat soliga dagar.. ;-)
Absolut! Sätt upp en lapp.. många som behöver hjälp med djurpassning i sommar när de åker på semester.. det var så en kompis i Malmö hittade "sin" underbara kattvaktartant.. numer nästan tjatar hon på honom att han ska åka iväg.. o glad är han för det :-)

2006-07-03 @ 21:44:06
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: Ninni

Som sagt köp solpiller, de innehåller betakaroten och en massa annat...men det hjälper!!
Kul att du gillade ämnet, kram

2006-07-03 @ 22:26:37
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Visionary soul

Det är otroligt irritationsskapande att ha klåda... du har ett gott giltigt skäl att vara mer stressad, av det..

2006-07-03 @ 23:09:36
URL: http://visionarysoul.blogspot.com
Postat av: Nina på Johangården

Synd att du är så långt borta annars hade du kunnat få hundvakta min odåga Bortbytingen. Ser att du bor där jag hämtade honom från.

Odågan behöver en fast och snäll hand som orkar med honom. Så inte vem som helst kan vårda honom åt mig när jag inte kan. Inte så att han är dum och elak, han lyder mest bara matte för matte vet hur en hundslipsten ska dras. Och det tror jag att du med vet...

2006-07-04 @ 10:19:08
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Excessa

Nina.. Ja, det är synd, är gärna hundvakt.. o du vill inte flytta norrut? *retas*
Bortbytingen verkar vara av samma skrot o korn som vovsan.. o då har jag ju några års erfarenhet.. av lockning, pockning o övertalning.. Bara tanken att någon vill lämna sin bästevän hos mig värmer.. Tack!

2006-07-04 @ 19:51:55
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback